4 години след COVID пандемията автомобилните дилъри и купувачи са изправени пред нов проблем. Колите, регистрирани по това време, чието ниво на оборудване не отговаря на официалните спецификации, сега навлизат на пазара на употребявани автомобили, с противоречиви за оборудването си цени.
Тези коли, които английското издание Autocar нарича COVID автомобили, са жертви на глобален недостиг на части, причинен от пандемията през 2020 и 2021 г. Полупроводниците, които се вграждат навсякъде в съвременните коли - от отопляеми седалки до безжични зарядни устройства, бяха най-трудните за намиране части, тъй като производителите на телефони, игрови конзоли и компютри се втурнаха да отговорят на нарастващото търсене на техните продукти от хората, затворени в домовете си по това време.
Изправени пред възможността за ограничени доставки или дори пълната им липса, някои производители на автомобили премахнаха много функции, които зависят от полупроводниците.
В резултат на това значителна част от новите автомобили, доставени през 2022 г., нямаха специфични характеристики, включително безжични зарядни устройства за телефони, екрани за информация и развлечения, навигационни системи, вътрешно осветление и електрическо регулиране на седалките.
Тогава експерти от бранша предупредиха за риска такива автомобили да навлязат на пазара на употребявани автомобили в рамките на две години. Техните прогнози се оказаха верни, пише Autocar.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/
Коментари