Производителите на автомобили в Европа, а и в САЩ, подценяват трудността при разработването на софтуера за електрически автомобили. Компютърни грешки в софтуера на новия евтин електромобил за Европа Citroen e-C3 причиняват забавяне на доставките от няколко месеца.
Stellantis далеч не е сам в тези проблеми. Volkswagen дълго време не беше в състояние да разработи задоволителен софтуер чрез дъщерното си дружество Cariad, докато Porsche трябваше да отложи своя електрически Macan с две години.
Volvo се натъкна на големи проблеми с новия EX30 и производителят реши да блокира няколко основни функции на новия си EX90 , докато чака грешките да бъдат разрешени. А в General Motors електрическият Chevrolet Blazer беше спрян, след като екраните на информационно-развлекателната система бяха напълно изключени.
Проблемът е по-дълбок, смятат европейски анализатори. Всъщност производителите навсякъде се опитват да намалят разходите, за да могат да се справят с агресивните китайски производители. Това включва и намаляване на броя на инженерите в центровете за разработка. Stellantis планира да премахне 1200 работни места от този тип в САЩ, Европа и Китай.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/
Коментари