Потребителите на "Фейсбук" и "Инстаграм" в ЕС ще получат версии с по-малко реклами

13 November 2024
MenTrend.bg
Марк Зукърбърг - главен изпълнителен директор на Meta.
Снимка: Twitter/@HowardMortman
Марк Зукърбърг - главен изпълнителен директор на Meta. Снимка: Twitter/@HowardMortman

Потребителите на "Фейсбук" (Facebook) и "Инстаграм" (Instagram) в страните от Европейския съюз ще могат да ги ползват, без да им бъдат предлагани много персонализирани реклами. Технологичната корпорация "Мета" (Meta) ще им предостави тази възможност дори и да не са абонирани за платените версии на нейните социални мрежи, предаде Асошиейтед прес.

"Мета" от около година предлага на потребителите си в страните от ЕС да се абонират срещу определена месечна такса за версиите на "Фейсбук" и "Инстаграм" без реклами. Европейските регулаторни органи обаче обвиняват американската технологична корпорация, че на практика ощетява потребителите.

Сега "Мета" посочва в своя онлайн блог, че през идните седмици на потребителите на "Фейсбук" и "Инстаграм" в Евросъюза ще бъде предоставена и трета възможност, освен абонамент или версии с персонализирани реклами. Те ще имат право да изберат версия на някоя от двете социални мрежи, при която ще им бъда предлагани "по-малко персонализирани" реклами. Това означава, че на потребителите ще бъдат предлагани реклами, които са насочени към тях само въз основа на това, което са разглеждали през последните два часа от текущата си сесия във "Фейсбук" и "Инстаграм". Тези реклами ще бъдат насочвани към потребителите и въз основа на "минимална лична информация", която са предоставили на онлайн платформите, като възраст, местоположение и пол.

Предложението е пореден опит на "Мета" да заобиколи разпоредбите на Европейския съюз, които може да ограничат възможността на компанията да предлага на потребителите си персонализирани реклами без тяхно съгласие. Това би ограничило основния източник на приходи на американската корпорация, посочват анализатори, пише БТА.

Също днес американската технологична компания обяви, че намалява абонаментните такси за версиите на своите социални мрежи без реклами. Потребителите, които ги ползват от настолни компютри, вече ще плащат по 5,99 евро месечно вместо 9,99 евро. Тези, които сърфират в тях чрез смартфони, базирани на мобилната операционна система "Андроид" (Android) или на Ай Оу Ес (IOS), която е вградена в устройствата на "Епъл" (Apple), ще бъдат таксувани по 7,99 евро на месец вместо 12,99 евро, посочва АП. 

Ключови думи

Коментари

Няма коментари. Бъдете първия с коментар по темата.
Остави коментар:

Име:

Eл. поща:

Коментар:* (макс. 1000 знака)




Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.

Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/