Южнокорейската корпорация "Хюндай" (Hyundai Motor) съобщи, че ще представи компактен електромобил за Япония, за да опита да проникне на един пазар, доминиран от местни марки и утвърдени технологии за хибриди и двигатели с вътрешно горене, предаде Ройтерс.
Пускането на модела "Инстър" (Inster) следва опитите на "Тесла" (Tesla) и други чуждестранни марки да навлязат на японския пазар, който засега не приема добре електромобилите. С този си евтин модел "Хюндай" следва стратегия, типична за китайската Би Уай Ди (BYD).
Началната цена на колата от 2,85 милиона йени (18 000 долара) ще бъде най-ниската за компактен електромобил в Япония, доста под струващия 3,63 милиона йени "Долфин" на Би Уай Ди, пуснат през 2023 г.
Най-близо до тази цена в Япония се продава моделът "Сакура" (Sakura) на "Нисан" (Nissan Motor) - 2,60 милиона йени. Това е и най-популярният електромобил в Япония, но дори и от него през миналата година са продадени едва 23 000 броя, или с 40 на сто по-малко, отколкото през 2023 г.
"Инстър", който се появи миналата година и в Европа, след пускането му в Южна Корея като "Каспър илектрик" (Casper Electric) ще бъде достъпен за потребителите в Япония от май.
Южнокорейската компания се върна на японския пазар през 2022 г. само с електромобили и хибриди, след като го беше напуснал през 2009 г. заради слаби продажби.
През 2024 г. "Хюндай" е продал в Япония едва 607 електромобила, а Би Уай Ди - 2223. "Тесла" не съобщава цифри.
Японският автомобилен пазар възлиза на около 4 милиона автомобила годишно.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/
Коментари