Изборът на цвят за новия автомобил е толкова важен, колкото и самата кола, като предпочитанията по света варират в зависимост от вкуса и няколко други фактора. Неотдавнашният доклад за цветовете на BASF за 2024 г. подчертава промяна както в световен мащаб, така и в Европа.
По-топлите нюанси като жълто и бежово са във възход в световен мащаб, привлекателни за потребителите, търсещи свежи и съвременни решения . В същото време сивото се очертава като предпочитан нюанс през изминалата година, което отразява значително нарастване на популярността на този цвят във всички региони.
Според Виктория Фисладж, старши мениджър дизайн в BASF Coatings, сивото предлага баланс на изтънченост и гъвкавост, което го прави все по-привлекателен избор. "Сивото предефинира автомобилния стил, печелейки популярност с многостранната си изтънченост, тъй като предпочитанията се отдалечават от традиционното бяло и черно", казва тя.
Въпреки тези тенденции изборът на бял цвят при покупка на нова кола продължава да е най-голям при 34 процента от клиентите по целия свят, но има спад от 2 процента. Следва черният с 22 процента, пред сивият със 17.
Според доклада на BASF в регионите Европа, Близкия изток и Африка (EMEA) се наблюдава увеличение на бежовите и топлите неутрални цветове. Общото предпочитание към ахроматичните цветове е нараснало от 72 процента през 2021 г. до близо 80 процента през 2024 г., като сивото и бялото запазват силни пазарни позиции.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/
Коментари