Hogwarts Legacy (“Наследството на “Хогуъртс”)
Дата на излизане: 10 февруари.
Платформи: PlayStation 5, Nintendo Switch, Xbox Series X|S, PlayStation 4, Xbox One, Windows
Разработчик: Avalanche Studios.
“Хари Потър” е един от най-успешните медия франчайз проекти на второто хилядолетие.
Книгите и филмите донесоха на създателите си огромни суми, но компютърните игри си остават ниша с неразкрит потенциал. Hogwarts Legacy е първият високобюджетен проект във вселената на момчето магьосник и по всяка вероятност ще запълни тази празнина.
Действията в играта се развиват далеч преди събитията в книгите и филмите, следователно самият Хари и приятелите му не се появяват. Но пък фен артикули, тоест атрибути от измисления свят, познат на поклонниците на книгите и филмите, има повече от достатъчно, което се вижда даже от трейлърите.
Основната сцена на действието е познатият замък “Хогуъртс”, където се обучават младите магьосници. Събитията засягат Забранената гора, банка “Грингоутс” и селцето Хогсмит.
Играчът е начинаещ магьосник, който трябва да избере един от четирите дома, които са нещо като факултети, и да се научи да прави магии и да вари вълшебни отвари. Врагове са му черните магьосници, гоблините и двойките в училище.
Atomic Heart (“Атомно сърце”)
Дата на излизане: 21 февруари
Платформи: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox One, Xbox Series X|S, Windows
Разработчик: Mundfish.
Първият руски проект на световно ниво през кръв, пот и пиксели най-после се приближи към дата на реализация. Представлява шутър, чието действие се развива в алтернативна вселена. В нея СССР още не се е разпаднал, а съветските учени вече създават не само танкове и жп линии, но и роботи.
Според версията в играта за разлика от селскостопанската техника роботите не са толкова послушни и в един момент въстават срещу съветския народ.
Играчът, който влиза в ролята на агента на КГБ Сергей Нечаев, трябва да влезе в секретна лаборатория, където роботите за първи път се отклоняват от курса на партията, и да открие причините за това непокорство.
Като цяло Atomic Heart е гърмяща смес от носталгия по СССР, научна фантастика и парчета на Алла Пугачова. Още по-интересно е, че играта е направена в Русия, където никога не са създавани истински игрови блокбастъри.
Suicide Squad: Kill the Justice League (“Отряд самоубийци: Убий Лигата на справедливостта”)
Дата на излизане: 26 май
Платформи: PlayStation 5, Xbox Series X|S, Windows
Разработчик: Rocksteady Studios.
Филмът от 2016 г. за супергаднярите на служба на доброто “Отряд самоубийци” се получи, меко казано, посредствен.
Но той свърши важна работа - увеличи популярността на антигероите в попкултурата, която днес продължават да експлоатират както в киното, така и в гейминга.
На играчите в Suicide Squad: Kill the Justice League предстои като безумната кралица Харли Куин да поведат група непоправими негодници, които под заплаха от смъртно наказание са принудени да служат на вярата и истината. В нея влизат наемният убиец Дедшот, телепортиращият се алкохолик Капитан Бумеранг и говорещата риба Краля на акулите. Целта им е да терминират хипнотизирания от космически злодей Брейниак колективен разум, известен като Лига на справедливостта.
Играта се разработва от студио Rocksteady, известна най-вече със серията Batman: Arkham, която от мнозина се смята за най-добрата игрова адаптация на комикс.
Diablo IV (“Диабло IV”)
Дата на излизане: 6 юни
Платформи: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox One, Xbox Series X|S, Windows
Разработчик: Blizzard Entertainment.
Diablo си остава единствената серия игри, пусната от “златния” екип на Blizzard, която продължава развитието си. За разлика от StarCraft и WarCraft, тя успя да се придвижи след третата си част.
Първото издание е на практика родоначалник на жанра екшън RPG (Real Player Game - игра, в която основното са сюжетът, увеличаване на възможностите на персонажите след убийство на враговете и използването на различни оръжия и екипировка).
Именно с излизането на Diablo през 1996 г. RPG се превърнаха в харесвани от всички брутални екшъни с кървави двубои главно с мечове и други подобни.
В третата част Diablo направи отстъпление от готическия мрак на оригинала в посока арабските приказки като “1001 нощ”.
Много от феновете на серията посрещнаха това на нож, а съдейки по всичко, този нож убоде болезнено разработващите играта, защото с излизането на четвъртия епизод се връщат към извора.
В Diablo IV отново ще се леят литри кръв, ще има отвратителни изчадия от ада, а също и тъмни подземия, които те карат да преглъщаш трудно.
Starfield (“Звездно бойно поле”)
Дата на излизане: Първата половина на годината
Платформи: Xbox Series X|S, Windows
Разработчик: Bethesda Game Studios.
Bethesda е известна с това, че нейните игри са почти безкрайни, като при това непрекъснато се откриват нови неща даже при отсъствие на онлайн режим.
Особено ярко това се проявява при може би най-великата RPG за всички времена - The Elder Scrolls V: Skyrim. Тя е на повече от 10 години, но играчите и до днес намират в нея неразкрит преди това контент. При това трябва да се знае, че в цял свят на нея са успели да поиграят минимум 30 млн. души.
Starfield е в познатия жанр от същите разработчици, но вече в сегмента на научната фантастина, а не на средновековното фентъзи. Играчът е изследовател на Космоса, който пътува между планетите, открива нови светове и ги разчиства от враговете, ако намери такива. Пътьом трябва да изпробва купища оръжия и защитни средства, запознава се със стотици правила, усвоява десетки полезни навици.
Starfield е Skyrim в Космоса и за това открито говорят даже авторите на играта. Най-вероятно ще се продава години напред, такава е магията на продуктите на Bethesda.
Hollow Knight: Silksong (“Призрачен рицар: Копринена песен”)
Дата на излизане: Първата половина на годината
Платформи: Linux, macOS, Windows, Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S
Разработчик: Team Cherry.
Индиигрите, тоест проектите, създадени и пуснати в продажба без финансова и маркетингова поддръжка на големите играчи в бранша, са силни в това, че винаги се създават от максимално мотивирани от творческите си идеи ентусиасти. Над тях няма продуценти и инвеститори, диктуващи условията си играта да стане преди всичко продаваема, а не интересна.
Такъв проект през 2017 г. стана Hollow Knight, 2D платформър от дует разработчици, работещи под името “Отбор Черешка” (Team Cherry). Чак да се замисли човек дали не са гледали като деца “Бързи, смели, сръчни”.
Като повечето дизайнери на игри Уилям Пелън и Ари Гимсън са шантави в добрия смисъл на думата. Двамата правят игра в сложния жанр Metroidvania, в който ударението е върху постепенно изследване на околния свят, като достъпът до някои части е ограничен от сюжета. Тяхната Hollow Knight е толкова добра, че я смятат за по-яка от Metroid на Nintendo, на която е наречен въпросният жанр.
Silksong е продължение именно на Hollow Knight. В нея играчът трябва да спасява бръмбарското кралство Холоунест от древно зло. Разликата е, че сега ще ръководи не безименния рицар от първата част, а бойната му приятелка Хорнет, която може и да е по-слаба, но пък е по-умна и бърза.
Ако се съди по трейлърите, Silksong ще е на вивото на оригиналната Hollow Knight. Това значи, че още отсега претендира за званието най-добра индиигра за 2023 г.
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl (“С.Т.А.Л.К.Е.Р. 2: Сърцето на Чернобил”)
Дата на излизане: Декември.
Платформи: Xbox Series X|S, Windows.
Разработчик: GSC Game World.
Продължение на оригиналната трилогия S.T.A.L.K.E.R. Като цяло представянето може да приключи тук, толкова на геймърите са им познати Стрелецът, Сидорович, както и фрази от типа на “Върви си по пътя, сталкер" и "А, маслинка".
Но ако я описваме малко по-подробно, то това е една от главните приключенски игри на ХХI век, в която като никъде другаде може да се почувствате като първооткривател, който е сам срещу съсипаната от радиация природа. В нея е достъпен свят с куп изоставени научни и промишлени обекти от времето на СССР, както и скитащи мутанти, анархисти и такива като главния герой авантюристи.
За S.T.A.L.K.E.R 2 са известни престъпно малко подробности, но ако играта е поне напаловина добра, колкото предшественика си, то това ще си е вече победа. А надежда това да стане има, защото с разработката се занимават отново украинците от GSC Game World.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/
Коментари