С Lanzador италианската компания предпазливо си проправя път в електрическото бъдеще
На прочутия конкурс за елегантност в американския Пебъл Бийч една от “най-шумните” марки в света - Lamborghini, изненада многобройните си фенове с най-тихата си суперкола в историята, наречена Lanzador.
Предсерийният вариант на автомобила все още няма типичната страст на легендарната марка, защото в крайна сметка ще минат пет години, преди Lanzador да бъде лансиран като сериен Ultra GT със силуета на сплескан SUV, с двете врати на купе и вътрешност на шутинг брейк, за да затвори празнината между бензиновите чудовища Hurracan Sterrato и Urus. Все още
няма преки доказателства и за декларираните 1360 к.с. електрическа мощност
и със сигурност повече от 1000 Nm Нм въртящ момент, а платформата, която трябва да носи всички луксозни бъдещи модели на ток на VW Group, съществува само на хартия.
Ръководителят на разработката Рувен Мор повишава очакванията и обещава безпрецедентно ниво на динамика на шофиране. От една страна, това се дължи на спринтьорските качества на суперколата - под 3 секунди от място до 100 км/ч, както и на максимална скорост, която със сигурност ще е над 300 км/ч.
От компанията обаче изтъкват най-вече новия контрол на динамиката на шофиране с променливо разпределение на въртящия момент и индивидуален контрол на приплъзването, който е много по-сложен от модели като Urus и може да осигури допълнителна тръпка при каране.
Огромната мощност ще бъде контролирана от системата Aerodina- mica Lamborghini Attiva, която включва постоянен компютърен контрол върху подвижния преден сплитер, страничните аеродинамични планки в задната част, удължаващия се дифузьор и специалните предпазители, ограничаващи достъпа на въздух. Целта на системата
е да понижава до минимум въздушното съпротивление,
а при спортно каране да осигури по-голяма сила на притискане.
Lamborghini Lanzador е с адаптивно окачване с пневматични амортисьори, както и управление на задните колела.
В края на краищата Lamborghini е и ще остане производител на спортни автомобили и затова тук времената за най-бърза обиколка на пистата са по-важни от рекордите за пробег. Въпреки това немските инженери ще са доволни, ако Lanzador може да измине 500 километра между две спирания за зареждане. Особено ако дотогава ще има повече от 800 волта станции и зареждането ще е само въпрос на минути.
Автомобилът се отличава от досегашните ламборгинита и с необичайното си пространство, което предлага на пътниците напълно ново, необичайно изживяване на всички места (в 2+2 конфигурация). Lanzador обаче ще дава същото чувство на шофьора, защото въпреки батерията в пода той ще седи сравнително ниско зад волана, почти толкова ниско, колкото в Hurracan, и ще се чувства както винаги в едно истинско Lamborghini -
като в пилотската кабина на изтребител
В купето е запазено емблематичното Y-образно табло. Старт-бутонът е прикрит като при останалите модели на компанията под самолетен предпазител.
Но за първи път в Lamborghini пътникът вече ще чувства, че е наистина ценен. Ненапразно пред него свети отделен екран, а в пространството за краката има място за куфарче или чанта. Седалките отзад могат да се местят и има празнина между тях за дъска за сърф например. Отпред има отделение за съхранение на специално изработените чанти за дрехи.
Материалите в интериора са все така естествени, но екологични.
Вълната мерино за тапицерията е от австралийски овце, които се стрижат всяка година.
Шевовете са от нишка, създадена от рециклиран
найлон
Ръководителят на проекта Рувен Мор знае, че Lamborghini закъснява с Lanzador и че електрическият четириместен автомобил ще има много голяма конкуренция, ако всъщност започне само след пет години. Но той не се притеснява от това. В крайна сметка той трябва да изчака платформата, която едва сега се разработва под ръководството на Porsche. И второ, клиентите ще имат достатъчно време дотогава да свикнат с идеята за чисто електрическо Lamborghini.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/
Коментари