Изследователи от анализаторската компания JD Power обявиха, че повредите на електрически автомобили най-често са свързани със софтуера.
Специалистите проучили случаи на повреди на електрически превозни средства, хибридни автомобили и автомобили с двигател с вътрешно горене (ICE). Оказа се, че електрическите автомобили и хибридите, които се зареждат с ток, се повреждат по-често от колите с двигатели с вътрешно горене по почти всеки параметър - двигател, шаси, горивни компоненти и т.н.
Според проучването на 100 бензинови и дизелови коли има 180 случая на ремонт, а на 100 електрически коли - 266 случая. Въз основа на събраните данни експертите успяха да идентифицират основния проблем на електрическия транспорт - софтуерът. Почти винаги проблемите са били свързани с електрониката.
Според експерта от JD Power Франк Ханли критичните повреди на електрически автомобили и хибридни автомобили са регистрирани три пъти повече, отколкото при автомобили с двигатели с вътрешно горене. Според Хенли, в случай на подобни проблеми, колата не може да бъде закарана при дилъра и да се изисква ремонт - проблемът трябва да бъде коригиран на техническо ниво.
Западни издания нарекоха съвременните електрически автомобили „компютри на колела" и отбелязаха, че автомобилната индустрия "хаотично се стреми да натъпче възможно най-много софтуер в своите модели".
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/
Коментари