По кината върви "Моторджии" - драма на режисьора Джеф Никълс, представител на умното и чувствителното американско кино, който не е пускал нищо през последните осем години.
Той обаче се вдъхновява от серията снимки на фотографа Дени Лайън за членовете на мотоциклетния клуб Chicago Outlaws, която се превръща в класика в документалната фотография.
Героите са американски рокери от 60-те години, които се възхищават от Марлон Брандо и не виждат извън пътя, но с времето в живота им вместо романтиката се появява насилието.
Кейти влиза в бар, пълен с огромни хилещи се пичове с дънкови якета. Музиката е силна, те всички са с бира в ръка и започват да я свалят. Тя е тук случайно и тъкмо иска да се измъкне, когато вижда до билярдната маса Бени.
Ден по-късно въпросният Бени, който буквално спи пред дома , само по начина, по който изглежда разкарва гаджето , което си тръгва, само и само да не пострада.
Само след няколко седмици Кейти вече е омъжена за най-харизматичния и смел член на рокерската банда "Вандалите". Навън е 1965 г. и никой от героите не мисли за бъдещето. Прекалено силно в ушите им звучи настоящето, когато се носят по шосето, без да обръщат внимание на светофарите и полицейските сирени.
"Моторджии" бележи завръщането на Джеф Никълс - американски режисьор, който никога не е получавал награди на големите кинофестивали и не е бил фаворит на оскарите, но все пак имащ твърдо ядро фенове.
Върхът на популярността му беше малко след 2010 г., на фестивала в Кан. Първо в Седмицата на критиците той представи успешно "Убежище" с Майкъл Шенън и Джесика Частийн.
След това влезе в основната програма с "Лудост", вдъхновен от Марк Твен, където главната роля изигра Матю Макконъхи.
Но след това нито ретрофантастическият "Специално вечерно издание", нито защитаващият човешките права "Лавинг" за първия брак на бял мъж с афроамериканка не предизвикаха особен ентусиазъм. Именно по тази причина Никълс изчезна за цели осем години.
Всъщност той никога не е бил рокер, но обожавал фотоалбума на Лайън, както и брат му Бен, който всъщност е любител на моторите и лидер на групата Bikeriders, една от песните на която звучи по време на финалните надписи.
Режисьорът е запленен не само от поезията на живота без правила и безкрайното шосе, но в по-голяма степен на отразяването им в масовата култура и не особено очевидното им влияние в САЩ (70-те и 80-те години като по поръчка са по време на детството на режисьора).
Донякъде парадоксално, съединявайки тийнейджърската влюбчивост на героите си и аналитичния им страничен поглед, Никълс остава едновременно постмодернист, който поставя всяка мисъл в иронични кавички, и искрен романтик.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/
Коментари