Европейският съюз прие правило, според което 17-годишни имат право да управляват камион, ако са под надзора на опитен шофьор, а от 18-годишна възраст могат да го управляват и сами. Предложението е част от по-широко усилие за справяне с нарастващия недостиг на шофьори в Европа и всяка отделна страна член на съюза, ще прецени дали ще го въведе.
То обаче беше критикувано от много експерти, които се опасяват, че ще засегне пътната безопасност. Ако критиките могат да бъдат обобщени, най-общото мнение е, че младите хора на 17 години не са достатъчно зрели, за да се справят с предизвикателствата, които идват с шофирането на тежки превозни средства. Безопасното навигиране в трафика изисква повече от технически умения и се смята, че преценката, основана на опита, е от съществено значение за безопасността, особено при сложен трафик.
Вместо намаляване на възрастовата граница се предлагат други мерки, които могат да направят шофьорската професия по-привлекателна за възрастни и хора с опит. По-добрите условия на труд, които включват по-високо заплащане и по-безопасна среда, могат да помогнат за задържането на квалифицирани шофьори. Освен това се подчертава необходимостта от по-гъвкаво работно време и по-добро обучение, така че шофьорите да са по-добре подготвени за работата.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/
Коментари