Появата на хитовото шоу на MTV Catfish (сом – от англ.) през 2010 г. направи термина „catfishing“ широко известен.
Това е акт, който цели да примами някого за връзка чрез измислена онлайн персона.
Социалните мрежи правят възможно свързването с останалите твърде лесно, без значение от физическите разстояния, които ги делят. А това може да доведе до много неща - голямо приятелство, любовна история или измами.
Подобно на географската близост, която е помогнала на родителите ви в изграждането на техните взаимоотношения, обменът на имейли, снимки и съобщения помага на любовта, която се случва онлайн.
Ако сте гледали достатъчно епизоди на Catfish, едва ли би могло да ви убегне, ако някой се опита да ви хване в мрежите си.
Но има признаци, които всеки от нас може да пропусне, когато любовта е във въздуха.
1. Връзката е забързана в онлайн пространството, но обектът ви на желание не иска да покаже лицето си
Ако вашата онлайн любов тласка връзката напред с бързи темпове, без никога да сте се срещали с любовния ви интерес, може да имате работа със „сом”.
Освен това, ако вашата онлайн любов категорично иска да поддържате комуникация, сведена само до съобщения или телефонни обаждания, и избягва видеочатове, където може да видите лицето му, приемете това като знак, че може сте жертва на катфишинг.
За да се застраховате от това, е добре да предложите взаимодействие през Skype, Viber или FaceTime през първата седмица от настъпването ви на взаимния онлайн интерес. Ако има повтарящи се оправдания, които пречат на отсрещния да се срещнете лично, въпреки вълнението си, той може да крие истинската си самоличност.
2. Иска пари
Ако някой, който ви романтизира онлайн, ви помоли да изпратите пари веднага на него или на „приятел“, приемете това като развято червено знаме.
Никога не давайте големи суми пари или информация за банковата си сметка на някого, когото никога не сте срещали лично и не познавате отдавна. Заемите са за членове на семейството и приятели, с които имате дългогодишна история.
3. Изглежда прекалено добър, за да е истински
Както се казва в старата поговорка: „Ако е твърде хубаво, за да е истина, вероятно е така.” Ако снимките му в Instagram изглеждат твърде „перфектни“ и интересите му са достатъчно широки, за да съвпаднат с тези на някого, то тогава той може да е катфиш.
Освен това наличието само на няколко публикации и последователи може да означава, че е „сом”.
Тагнатите снимки с приятели (които също имат реални последователи) могат да потвърдят, че този човек наистина съществува.
4. Има сложни истории или оправдания
Хората, практикуващи катфишинг, се опитват да ви ангажират сърцето, споделяйки истории, които бързо ще установят емоционална връзка. Ако вашата онлайн любов споделя истории за травми или трудности твърде рано в комуникацията помежду ви, приемете това като предупреждение.
Освен това, ако той винаги има готово или твърде обстоятелствено обяснение защо отново не може да направите видеочат помежду ви или защо се нуждае от спешен паричен превод, той може да е катфиш.
5. „Неговите” снимки се появяват при търсене на обратни изображения в Google
Google търсенето на обратни изображения е важен инструмент, използван от създателите на Catfish – Нев Шулман и Ками Крауфорд.
Може да използвате този инструмент, за да направите свое собствено проучване за човека отсреща. Просто плъзнете снимките, които са ви изпратили, в търсачката и вижте дали се появяват някъде другаде в интернет. По този начин може да намерите действителния източник и да научите дали човекът всъщност ви прилага катфишинг.
6. Интуицията ви казва, че нещо не е наред
Ако има част от вас, която се чувства странно в тази процъфтяваща връзка, доверете й се. Вашата преценка никога не е грешна и не трябва да се пренебрегва.
Ако искате лична, романтична връзка, добре е да напредвате бавно, особено в онлайн пространството.
Винаги е по-добре да сте в безопасност, отколкото да съжалявате по-късно.
Какво представляват зомбинг и бенчинг – наръчник на модерната връзка
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/
Коментари