Луиза Григорова: Дани Бойл ме искаше за “Джеймс Бонд”, но отпадна като режисьор

01 August 2023
Хортензия Маркова
Зад кулисите на "Поетите"
Зад кулисите на "Поетите"

Била съм много пъти на косъм от случването на нещо голямо и затова не обичам да говоря за тези неща

Животът в инстаграм не е истина и е абсолютно изкуствен

Съпругът ми Мартин Макариев е по-взискателен на снимачната площадка, а аз ­ вкъщи

Тя е организирана, обича да запалва хората по идеи и да е водеща сила. И го прави. Дори с една своя снимка и пост в социалната мрежа за най-красивото лице на живота (истинското) Луиза Григорова стана вайръл вдъхновение. Не е изненада, че харизматичната актриса смело се хвърли и във водите на продуцентството, като заедно с Александър Сано и Башар Рахал осъществяват театралния спектакъл “Отблизо”. Тримата са един до друг и на сцената в главните роли заедно с Любомира Башева. Премиерата е на 5 и 6 юли в “Театро – отсам канала”, като първата дата е разпродадена, а за втората места почти няма.

- С какво ви привлече пиесата “Отблизо” на Патрик Марбър?

- Пиесата е любима моя и мечта от много време. За първи път в качеството си на продуцент заедно с Александър Сано и Башар Рахал се заехме да я случим. Много съм щастлива и горда, че успяхме да го направим. Аз съм в ролята на Анна, Башар е в ролята на Лари, Саното е Дан, а за ролята на Алис избрахме Любомира Башева, която смятам, че е страхотна млада актриса. За режисьор предпочетохме Антон Угринов, защото смятаме, че неговата чувствителност и разбиране за любовта и връзките е много дълбока и сериозна. Мисля, че той се справя повече от страхотно с този текст. Сценография и костюми прави Елис Вели, която също е страхотен млад професионалист, а пък музиката е от Калин Николов.

- Анна е героинята, която Джулия Робъртс играе в едноименния филм. Чисто професионално изследвахте ли нейния подход?

- В интерес на истината ние смятаме, че подходът към театър и кино е коренно различен и че един текст в театъра и в киното може да бъде интерпретиран по съвсем различен начин, тъй като най-малкото изразните средства са различни. Затова нашият поглед над тази пиеса е изцяло театрален и по никакъв начин не се опитваме нито да се сравняваме, нито да подражаваме, нито да черпим вдъхновение от филма. Единствено вдъхновение черпим от текста, който е гениален сам по себе си и оттам нататък е нашата актьорска работа и режисьорската интерпретация на Тони.

- Самата вие какво мислите - ние ли избираме да се влюбим, или любовта избира нас?

- В пиесата Алис казва на Анна: “Винаги има един момент - да се отдадеш или да устоиш. Знам, че и ти си имала този момент”. И е точно така. Има момент, в който може да устоим или решаваме да се влюбим. Така че любовта ни избира, но в крайна сметка ние вземаме решението.

- Как можете да опишете парньорството си на сцената със Сано, Рахал и Башева? Трудно ли е да сте и продуцент, и да играете?

- Продуцентската работа, честно казано, доста по-лесна си я представях. Адски трудно е! Но ми харесва и се радвам, че го правим заедно това нещо тримата. Да си партнираме на сцената, се случва за нас за първи път. И е много различно. Съвсем ново изживяване. Ние открихме нови неща едни в други, защото сме си партнирали пред камерата не веднъж и два пъти, но сега се откриваме наново като актьори и това страшно ни вълнува и разпалва все повече и повече. А с Бубето е много приятно също да се партнира, защото тя е чудесна млада актриса.

- Това значи ли, че тепърва ще продуцирате театрални проекти и не само?

- Не бих казала “не”.

- Наскоро дадохте чудесен пример на младите жени, че трябва да се обичат такива, каквито са, вместо да стават част от фалшивата реалност в социалните мрежи - без разкрасяване с филтри и лъжлива “перфектност”. Но не смятате ли, че тези вредни тенденции са трудно преодолими?

- Със сигурност са трудно преодолими, защото, след като са се превърнали в тенденции, са навсякъде и ни заливат. Точно поради тази причина аз излизам с такива призиви. Най-малкото, тъй като виждам хора, които не се чувстват щастливи от живота, който живеят, само и единствено, защото си представят, че перфектният живот е това, което виждат в инстаграм. Просто се опитвам да им кажа, че това не е истина и че този живот, който гледат, е абсолютно изкуствен. Че тези момичета и жени, на които се опитват да подражават, не са истински, не са самите те, минати са през хиляди филтри и програми. Не е в това щастието.

Щастието трябва да се намери вътре в нас и да живеем живота такъв, какъвто е, и да се радваме на всичко, което имаме и постигаме. А не да се стремим към някакви изкуствени и несъществуващи образи.

- Все пак вие сте били в модния бизнес - как се опазихте от суетата в тази сфера, която налага определени стандарти за това кое е красиво и се харесва?

- Модният бизнес в истинския смисъл на думата е лишен от всякаква суета. Успешните модели винаги трябва да бъдат абсолютно изчистени, без капка грим, дори без маникюр, без направена коса. И в реалния моден бизнес, когато отидеш на кастинг за ревю на “Шанел” например, се смята за еталон за красота и качество естественото. Никога не се е изисквало от моделите да бъдат нагласени и направени. Това са вече нещата, които се случват във фотосесиите, защото те показват нещо различно. Но в крайна сметка фотосесията е влизане в образ.

- В какво се изразява красотата според вас?

- Физическата красота е субективно понятие. И до ден днешен има спорове дали Анджелина Джоли е красива, или не. Някой казва: “За мен е страхотна”, а друг: “На мен въобще не ми харесва”.

Човек, когато се обича и когато вярва в себе си, изглежда красив. Представата ти за теб самия е това, което заразява другите. Трябва да се обичаме и да се харесваме такива, каквито сме. И аз имам хиляда недостатъка, които сама си виждам, но ако тръгна да се занимавам с тях, няма да ми се получава да изглеждам добре.

- В последния филм с вас в главната роля “Игра на доверие” сте в образа на Елена, жертва на домашно насилие. С какво бе най-предизвикателна за вас и отговорно ли подходихте към тази лична история на Яна Маринова?

- Моята сюжетна линия в този филм не е част от личната за нея. Тя е общочовешка. Образът на Елена е съставен от изключително много жени, подложени на насилие от такъв тип - съвкупност от физическо, психическо, забрани, репресии, лишаване от свобода и т.н. Така че аз много надълбоко влязох в този образ, много неща научих, много неща разбрах.

През годините съм се подготвила също за такова нещо, защото съм работила с една фондация за трафик на хора. И въобще имах доста сериозна предварителна подготовка и представа за това какво ще се случва.

На мен ми беше тежко и предизвикателно да играя Елена. Бях скоро родила, кърмеща майка. Знаете, че тогава хормоните са разместени, чувствителността е доста изострена. По време на снимките ми беше тежко емоционално и трудно да се справя, но това пък може би е допринесло за образа. Ние, актьорите, си причиняваме такива леки вътрешни самоубийства и те винаги работят добре за образа.

На снимачната площадка на  "Игра на доверие"
На снимачната площадка на "Игра на доверие"

- Потърсиха ли ви след това много жени, които са се разпознали в тази история?

- Между другото, и мъже ми писаха, че са се замислили и че са разбрали много неща. Всякакви жени ми споделиха, че или техен близък човек, или те самите са изживели нещо такова, и че много им е повлиял този филм, накарал ги е да се замислят, разтърсил ги е, дал им е сили. Една от тях ми разказа историята на майка си и как двете са отишли да гледат филма и са плакали. Така разбрах, че е имало смисъл да направим този филм.

- Лесно ли се работи, или напротив, когато режисьорът ви е съпруг?

- Може би за всеки е различно. При нас е приятно и лесно, тъй като ние не си делим живота на личен и професионален. Вкъщи работата продължава просто защото така ни харесва. Ние непрекъснато обсъждаме всяко ново нещо, което ще се снима. Говорим го и така на терен отиваме много подготвени и се разбираме с половин око.

На премиерата на "Игра на доверие", режисиран от Мартин Макариев.
На премиерата на "Игра на доверие", режисиран от Мартин Макариев.

- Мартин Макариев по-взискателен ли е на снимачната площадка, отколкото вкъщи?

- Да, със сигурност. У дома аз съм взискателната.

- Двамата спорите ли по професионални въпроси? Кой е по-отстъпчив?

- Спорим адски много по професионални въпроси. Това са всъщност основните ни спорове, ние за друго почти не го правим, но на тема кино и театър - денонощно. Може би аз съм по-отстъпчива, защото Марто знае страшно много. Той е енциклопедия.

- Съветвате ли се с него за всяка роля, за всяко предложение и проект?

- Да. И двамата го правим. Имаме си пълно доверие един на друг и винаги когато за единия предстои нещо, другият го подкрепя 100%. Той много ми помогна и за “Отблизо”. Имах моменти, в които ми беше много трудно продуцентски, а той има сериозен опит в това отношение и ми даде няколко съвета, които ми помогнаха по пътя. За конкретни ситуации - какво да кажа и как да постъпя, като това обърна нещата в положителна посока, за да може сега вече да имаме един продаден салон на 5-и, а за 6-и да остават съвсем мъничко места.

- Кой е доброто и кой - лошото ченге, що се отнася до възпитанието на сина ви Бран?

- Няма добро и лошо ченге, не ги играем тези роли. Ние сме от тези родители, които се опитват да разговарят с детето, да го разбират, да му дават възможност да се изразява и да показва чувствата си. И двамата сме добри ченгета.

- На какво искате да го научите като отношение към жените?

- Със сигурност искам да бъде галантен, да бъде джентълмен. Искам да уважава жените, както и всички хора, разбира се. И се надявам да бъде ценител на красотата.

- Ще се разочаровате ли, ако той няма влечение към актьорската или режисьорската професия?

- О, не. Нямам такива планове за него. Да има влечение към каквото поиска.

- Коя е най-трудната роля, с която сте се захващали?

- Няма такава. Всеки път е трудно. Един път постигам повече, друг път по-малко. Всички са ми интересни, защото не играя себе си, влизам в образ, който е различен от мен, трябва да го разбера, да го допусна и така си минават труд и време.

- Сред последните четири финалистки сте за участие във филм от поредицата “Джеймс Бонд”. Не обичате да говорите за това, но какво научихте от този ваш опит?

- Не говоря за това, защото беше тогава, когато Дани Бойл трябваше да режисира “Джеймс Бонд”. Тъй като аз бях финалистка заедно с Анжела Недялкова за “Трейнспотинг” - накрая се колебаеха между нас двете и избраха нея. Но Дани Бойл ме беше запомнил и веднага щом се зае с проекта за Джеймс Бонд, се свърза с мен. Беше много вълнуващо, но както и досега във всичките ми такива случаи, просто се разминавам на косъм. И по тази причина много не говоря за това. Толкова пъти съм била на милиметър от случването на нещо голямо и то така и не се случва, че предпочитам да си мълча и един ден, дай боже, да се случи и да мога да се похваля.

- Може би ви очаква нещо още по-голямо...

- Ще видим. В случая с Дани Бойл той отпадна като режисьор в зародиша на самия филм и съответно отпадна цялата идея момичето да е от Източна Европа, както той го мислеше.

- Бихте ли се пробвали да режисирате, след като продуцентството така ви харесва?

- Не. Продуцентството ми харесва, защото съм организиран човек. Харесва ми да ръководя екип и да запалвам хора по идея, да бъда вдъхновение за хората и водеща сила към някакво общо благо. Това винаги ми е било приятно, винаги съм била отговорник на класа, заложено ми е.

Иначе смятам, че не може всеки идиот с камера да бъде режисьор. Изискват се адски много знание, опит и умение, за да бъдеш режисьор. Не искам да бъда режисьор въобще. Ако бъда нещо, искам да бъда нещо добро.

- Критична ли сте към себе си?

- Много. От обкръжението ми аз съм най-критична към себе си. Но от хората такива критики съм чувала по свой адрес, че дори аз не мога да ги измисля. Не им обръщам внимание, като по-малка го правех и се дразнех, но това приключи.

- По какво работите в момента?

- Сега съм се отдала изцяло на театъра. Няма как няколко дини под една мишница. Когато приключа с това, ще видим какво предстои.

Коментари

Няма коментари. Бъдете първия с коментар по темата.
Остави коментар:

Име:

Eл. поща:

Коментар:* (макс. 1000 знака)




Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.

Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/