LED светлините показват символи, които предупреждават за опасности на пътя
Новото Audi Q6 e-Tron ще има фарове и задни светлини, които могат да “говорят” с другите участници в движението. Това ще става с помощта на нов тип LED осветление, чрез което автомобилът може да изписва символи, които например могат да предупреждават останалите участници в движението за инциденти. Системата, както и електрическият кросоувър трябва да са на пазара догодина.
Audi нарича новите фарове “комуникационна светлина”. Функцията е вградена в цифровите OLED задни светлини на Q6 e-Tron. В зависимост от ситуацията автомобилът може да използва светлините с различни предупредителни символи при катастрофа или пък при неподвижна кола на платното.
Колата получава информацията за това от “облачна интернет технология” от други автомобили пред Audi на същия участък, които споделят своите данни за трафика, така че Q6 да може да се подготви адекватно за това, което предстои.
Според Audi системата
може да разполага и с предупреждение за излизане, когато пътниците тръгнат да слизат от колата и да отварят вратите
Фаровете ще предупреждават за това велосипедисти и автомобили, приближаващи отзад.
Германската марка информира още, че предните фарове също са изключително интелигентни. Благодарение на усъвършенстваната система за информация за трафика цифровите светлини на Q6 e-tron предупреждават насрещния трафик за възможна опасност. Това леко
напомня на неписаното шофьорско правило в България с присветване на фаровете за предупреждение, че има катаджии на пътя
Това е първият път, когато сериен модел може да направи това, досега производителите на автомобили показват предимно такива системи на модели само като проучвания.
Въпреки че производителят от Инголщат споделя снимки на новия e-Tron закрит в камуфлаж, който трябва да прикрива точните форми, странно не показва примери за символите, които колата може да показва.
Факт е, че предните и задните светлини са оборудвани с отделни светлинни модули, които може да се управляват поотделно. Това предоставя на водачите на Q6 допълнителна опция срещу заплащане. Стандартно те могат да избират от осем цифрови “светлинни подписа”, които може да бъдат избрани чрез сензорния екран в автомобила.
За тези, които го искат (и са готови да платят), може да бъдат създадени повече възможности. Тези опции могат да бъдат включени, дори и само за определен период.
Окончателната производствена версия на новото Audi ще бъде показана на автомобилното изложение в Мюнхен през септември. С Q6 e-Tron Audi добавя нов напълно електрически модел към съществуващата гама. По отношение на размери и цена той идва в моделната гама, което не е напълно изненадващо предвид името му, между по-компактния Q4 и съществуващия Q8 e-Tron.
Така Q6 се превръща в конкурент на други големи луксозни електрически SUV - като SUV модела Mercedes EQE и BMW iX. Това ще бъде и първото Audi, поставено на нова платформа, разработена съвместно с Porsche. Това дава на Q6 техническо предимство пред съществуващия Q8 e-Tron, който бавно, но сигурно остарява.
Новата архитектура Premium Platform Electric (РРЕ) е 800-волтова, което означава, че
батерията може да се зареди от 10 до 80% за под 30 минути
А самата тя е с капацитет 100 kWh. Моделът, освен че ще се предлага като Coupe и стандартен SUV, ще бъде и във версиите Q6 и спортната SQ6.
Стандартният модел ще се задвижва от два електромотора с около 380 к.с., като функция Power boost ще може да вдигне конете за няколко секунди до 400. Пробегът на новото електрическо Audi ще е до 600 км. По-мощният SQ6 ще генерира 510 к.с. с Power boost и ще ускорява от място до 100 км/ч под 5 секунди.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/
Коментари