Иван Чернев: Успехът идва от „проба-грешка", търпение, безсънни нощи и точен план с конкретни мерки

04 October 2022
24 часа
Иван Чернев, Председател на Управителния съвет на „Kaufland България"
Иван Чернев, Председател на Управителния съвет на „Kaufland България"

Без значение колко далече е целта и колко трудно се стига до нея, най-важното е човек никога да не се предава

Издръжливостта и вярата са двата много важни компонента на успеха

Иван Чернев е дипломиран икономист от Университета в Нидерайн, Германия. Управлявал е различни отдели в структурата на Kaufland в Германия и други държави. В България идва от мениджърска позиция в „Kaufland Словакия".

Под негово ръководство веригата се разраства до мрежа от 65 хипермаркета у нас, доказва се като безспорен иноватор в сектора и става първият български ритейлър на Антарктида.

Интервюто е част от специалното издание на „24 часа" и TREND „Мъжете. Главна роля", част от поредицата за успели личности с визионерски нюх. Новият брой е посветен на онези мъже, които взимат важни и трудни решения всеки ден, на лидерите, които утре ще сочат посоката в бизнеса, технологиите, ценностите и стремежите на съвременния човек. „Мъжете. Главна роля е издание за търсещите и за смелите, за хората с вроден усет към промените и със здрав гръб за отговорността на растежа.

- Сцената от вашето детство, която никога няма да забравите?

- Аз имах страхотно и безгрижно детство и са много сцените, които пазя ясно в спомените си. Вкусът на розовите домати от градината на баба ми, за отглеждането на които и аз самият неведнъж съм помагал, е спомен, за който се подсещам всеки път, когато уловя аромат на зрели розови домати. Вярвам, че този неподправен български вкус е в основата на носталгията на много наши сънародници, живеещи в чужбина. Между другото, точно тази емоция търсих да открия в розовите домати „Брей!", които пуснахме на пазара миналото лято.

- Имали ли сте някога желание да живеете на друго място?

- Аз по-скоро се определям като космополитен човек. Живял съм и съм работил немалко години на различни места в Европа, най-продължително в Германия. Опитът, който дава ученето и последващата реализация в чужбина, е специфичен и няма как да се придобие в собствената ти страна. Както се казва – тук всичко е с теб и е на твоя страна. Тук всеки от нас е обграден с познати, приятели, роднини, плуваш в свои води. В чужбина, особено когато си млад и тепърва започваш да изграждаш живота си, всичко е непознато и различно. Но точно това те калява, прави те силен и борбен. Вярвам, че наученото от този период от живота ми е спомогнало да бъда отворен към новите неща и да не се притеснявам от предизвикателствата.

В развитието на кариерния ми път винаги съм се стремил да се върна обратно в България и чрез работата си да допринеса по някакъв начин за развитието й. Радвам се, че нещата се подредиха така, че да имам възможност не само да се върна в родината, но и да бъда част от екипа на такава вдъхновяваща компания. Това за мен е огромен ангажимент и към бизнес средата у нас, и към социалната среда, и към всеки един човек в огромния ни екип.

- Кога и как разбрахте, че сте пораснали? А че сте успели?

- За мен израстването е свързано с осъзнаването на отговорността, както и със смелостта да вземаш трудни решения и да държиш на думата си. В този ред на мисли и от дистанцията на времето заминаването ми за Германия като студент е може би моментът, в който вече съм се приемал като пораснал. А по отношение на успеха – той е нещо относително, което за мен лично е пряк резултат от много работа, страст, енергия, смелост и голямо собствено удовлетворение. А най-голямото удовлетворение е да стимулираш и да насърчаваш развитието на всеки член на екипа ти.

Смелостта за инвестиции в иновации прави „Kaufland България" лидер на пазара за поредна година
Смелостта за инвестиции в иновации прави „Kaufland България" лидер на пазара за поредна година

- От успехите или от провалите научихте повече и какво?

- Успехът идва от „проба-грешка", търпение, безсънни нощи и ясен и точен план с конкретни мерки. Аз всеки ден уча и всеки ден искам повече. Като маратонец имам силен състезателен дух и приемам трудностите като предизвикателства. Без значение колко далече е целта и колко трудно се стига до нея, най-важното е човек никога да не се предава. Затова и издръжливостта и вярата са другите два много важни компонента на успеха.

- С кои ваши бизнес решения до този момент се гордеете истински?

- Смелостта да инвестираш в иновации е в основата на успешната стратегия на „Kaufland България", с която за поредна година сме лидер на пазара. Стъпката преди нея обаче е доброто познаване на променящите се изисквания на милионите ни клиенти. Затова бизнес решението, с което аз и моят екип се гордеем, не е едно, а са цял списък. През 2023 г. заложихме на персонализирания подход, чрез дигитални решения, така че всеки от лоялните ни клиенти да получи лично отношение и специални предложения за любимите си продукти. Продължихме с инвестициите ни в качеството, защото за нас това е инвестиция в доверие.

Инвестирахме над 1 млн. лв. в качествен контрол и независими лабораторни анализи и се утвърдихме като единствената верига, която налага стандарт за качество чрез сертификация на продукти и процеси.

Внедрихме две смарттехнологични решения, с които поставихме нов стандарт на родния пазар в обслужването на клиенти.

За планирането и позиционирането на стоките в магазина ние използваме иновативна смартдигитална система, която изчислява необходимите всекидневни наличности от стоки и промоционалните предложения. С нея генерирахме над 80 000 промоционални предложения в магазинната ни мрежа и намалихме обема на хранителните ни отпадъци с до 22 000 000 кг/бр. годишно.

В края на годината пилотно в два обекта в София внедрихме K-Scan и станахме първите, които въведоха самостоятелно сканиране на продуктите по време на пазар в магазина. Сканирането на артикулите става с личен мобилен телефон или специален ръчен скенер, още преди всеки един от артикулите да бъде поставен в количката и така пести време на клиентите ни.

Внедряването на най-иновативните екологични и технологични решения в целия процес на функционирането на Kaufland превърна компанията ни в „зеления ритейлър" на България.

Знаете, че станахме и първата верига хипермаркети с автомати за обратно събиране на опаковки от PET и кенове и към момента сме събрали над 7 млн. опаковки. Не на последно място 2023 г. е годината, в която открихме два нови модерни хипермаркета в София. Изключителни проекти, резултат от неуморната и високопрофесионална работа на моите колеги.

Продукт от собствената марка на веригата сред пингвините
Продукт от собствената марка на веригата сред пингвините

- Защо решихте да подкрепите Българската антарктическа експедиция?

- Тази кампания е много специална за нас в „Kaufland България". Тя е една от онези кампании, които се раждат „в сърцето", както се казва. Отделно от това, тя изключително много кореспондира с нашия стремеж да бъдем иноватори – както в бизнеса, така и в социалната сфера и да проправяме пътеки на места, на които няма такива. Не на последно място, тя идеално кореспондира на бизнеса ни по един вдъхновяващ и вълнуващ начин. Благодаря на проф. Пимпирев за доверието към Kaufland и за възможността всички, както моите колеги, така и нашите клиенти, да бъдем част от това необикновено, но изключително важно за целия свят приключение.

С проф. Христо Пимпирев
С проф. Христо Пимпирев

„Kaufland България" e стратегически партньор на Българския антарктически институт от 2022 г. в контекста на стратегията си за климата. Компанията обезпечава нуждата от хранителни и нехранителни стоки както на участниците в експедициите, така и на екипажа на българския научноизследователски кораб „Св. св. Кирил и Методий", чрез който се реализира логистиката им. С помощта си компанията осъществява директна подкрепа на повече от 15 научни изследвания в областта на климата. „Тази година има много интересни проучвания, свързани със скоростта на топенето на ледниците и адаптацията на рибите към промяната в климата. Надяваме се, че когато всички учени се приберат и обобщят изследванията си, ще могат да дадат бъдещи прогнози, които ще имат значение в глобален мащаб. Ето това вече ще отразява и същинското значение на подкрепата на „Kaufland България" за Българската полярна експедиция", подчерта Иван Чернев.

Може да намерите „Мъжете. Главна роля" на местата за продажба на списания в цялата страна.

Коментари

Няма коментари. Бъдете първия с коментар по темата.
Остави коментар:

Име:

Eл. поща:

Коментар:* (макс. 1000 знака)




Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.

Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/