30 години след представянето на първото A4, Audi преименува този супер популярен модел от средния клас на A5 и има основателна причина за това. Всички модели с двигател с вътрешно горене на германската марка вече ще получават нечетен номер, а електрическите - четен. Представените за първи път A5 и S5 са направени на нова платформа PPC, което означава Premium Platform Combustion. Новите версии A5 и S5 ще дойдат в България тази есен.
Досега познавахме модела A5 като Coupе, Cabriolet и Sportback, които вече няма да имат наследници. Новият A5 ще се предлага като седан и комби, като и двете модификации са с абсолютно еднаква дължина - 4829 мм, което е с 67 мм повече от досегашния А4. Междуосието се е увеличило до 2900 мм, което е доста за автомобил в този сегмент, което го прави по-голям във всяко едно отношение от второто поколение A6, а също и от настоящото Audi A4 . Този размер, в комбинация с по-богатото стандартно оборудване и новото име на типа, е причината Audi да позиционира A5 с клас по-високо от A4. Това несъмнено ще се отрази и на цената.
Базовият двигател е 2-литров TFSI със 150 к.с., свързан със седемстепенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител. Следващата версия е със същия четирицилиндров мотор, но с мощност 204 к.с. и също наличен като quattro. И двете версии не са оборудвани с мека хибридна технология, какъвто е случаят с A4. От Audi казва, че правят това, за да предложат по-достъпен модел от начално ниво.
Бензиновият V6 се завръща с S5, който има дизел от 2019 г. Този 3-литров двигател с 367 к.с. има MHEV plus, както го наричат в Audi. В допълнение към стартера/генератора на самия източник на захранване има допълнителен електромотор, който задвижва колелата. До 25 kW енергия може да се възстанови чрез спирачната система и е възможно да се шофира електрическо в населени места, в задръствания и при паркиране.
Колата разполага и с дизелова версия с 2,0 TDI с MHEV plus. Хибридната система MHEV Plus води до увеличаване на теглото с 65 кг, от които приблизително 20 са представени от генератора. Според декларираното от Audi предимствата по отношение на потреблението и вредните емисии са очевидни. Например, 2.0 TDI намалява емисиите с 10 грама CO2 на километър, докато потреблението пада с 0,4 литра на 100 километра.
Плъгин хибридът идва със задвижване, което вече познаваме от настоящия A6. Състои се от 2-литров бензинов двигател и електрически мотор, комбинирани с акумулаторна батерия. Има два варианта на мощност: 299 к.с. и 367 к.с. Audi не дава повече подробности, но споменава електрически пробег от повече от сто километра.
Head-up дисплеят има 85 процента по-голям екран от своя предшественик и вече може да се управлява и от волана. Новият гласов асистент Audi Assistant интегрира ChatGPT и е готов да отговаря на всякакви налудничави въпроси от страна на пътуващите.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/
Коментари