Марк Зукърбърг - от технологичен гений до модна икона

15 October 2024
Валентина Антова
Марк Зукърбърг с трите си дъщери 
Снимка: zuck, инстаграм
Марк Зукърбърг с трите си дъщери Снимка: zuck, инстаграм

Не винаги богатите и успешни хора, трябва да се обличат с костюми. Това стреми да ни покаже Марк Зукърбърг, изпълнителният директор на Meta, който изненада всички с пълна трансформация на своя стил и публичен образ.

Някога той беше известен със скучни едноцветни костюми и минималистичен подход, а сега той демонстрира различен, бляскав и самоуверен външен вид. Зукърбърг често се появява облечен с модерни суичъри и тениски като на врата си има златни гердани, а косата му е доста по-дълга от преди. Освен това милиардерът сподели в своите социални мрежи, че си е купил две коли на марката Porsche и тренира редовно бокс и сърф.

40-годишният създател на Facebook показа чрез стила си, че е навлязъл в нова фаза от живота си: "Вече не се извинявам за нищо. Вече съм по-безгрижен и весел". Тази промяна на Зукърбърг предизвика бурни реакции: "Преобразяването на Марк е криза на средната възраст или внимателно изработен ребранд?", пишат в технологичното списание TechCrunch. На този въпрос те отговарят с филма на Дейвид Кронънбърг "Мухата" (1986 г.) , който представя ексцентричен учен, който подобно на Айнщайн, носи еднакви сиви костюми всеки ден, за да избегне умората от вземането на ненужни решения. Тази концепция за минималистичен гардероб е известна и сред други милиардери като Стив Джобс и Бил Гейтс.  Бил Гейтс и Марк Зукърбърг. Снимка: Reliance Industries Limited

Бил Гейтс и Марк Зукърбърг. Снимка: Reliance Industries Limited

Докато Джобс и Гейтс още се придържат към черните костюми, Марк Зукърбърг се появи като символ на новото поколение. Преди създателят на Facebook обличаше основно сива тениска, дънки и маратонки или пък едноцветен костюм.

"Чувствам, че не си върша работата, ако изразходвам част от енергията си за неща, които са глупави или несериозни. В централата на Facebook имам чекмедже с 20 еднакви тениски", казва Марк през 2012 г. Посланието зад неглижирането на външния вид беше: "Нито един уважаващ себе си гений не може да си позволи да губи 15 минути в избор на вратовръзка".

Това твърдение обаче вече не е валидно. Освен Зукърбъг основателят на Amazon Джеф Безос също направи пълна трансформация на външния си вид последните години. Яхти, имения, ваканции с много известни личности като Кейти Пери и най-драстичната промяна - от черен прав панталон до каубойски ботуши и шапки.

Промяната на стила на толкова значими и богати личности според мнозина може да е внимателно планирана стратегия. Журналистката Авра Махдави предполага, че новият имидж на Марк Зукърбърг е част от метод за отвличане на внимание чрез публичен образ. "Meta е въвлечена в антимонополно дело и е съдена от десетки държави, които твърдят, че Facebook и Instagram експлоатират деца, за да увеличат печалбите си. Далеч по-добре е всички да говорим колко красив и стилен е Зук, вместо да се спираме на далеч не привлекателните бизнес практики на Meta", пише тя.  СНИМКА: ИНСТАГРАМ/ МАРК ЗУКЪРБЪРГ

СНИМКА: ИНСТАГРАМ/ МАРК ЗУКЪРБЪРГ

Със състояние от 200 милиарда долара и огромно влияние върху света чрез компанията си Meta, техмилиардерът може да се откаже спокойно от образа на работохолик. Той вече се представя като "Зук" - с яхти, луксозни коли, блясък и добър стил. Тази трансформация привлича новото поколение, за които видимите признаци на успех са много важни. Успехът вече не се свързва само с работа, а с наслаждаването от положения труд. 

Ключови думи

Коментари

Няма коментари. Бъдете първия с коментар по темата.
Остави коментар:

Име:

Eл. поща:

Коментар:* (макс. 1000 знака)




Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.

Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/