Китайците се отказват от немските автомобили

23 October 2024
Георги Луканов
Продажбите на BMW в Китай са намалели с 30%. Снимка: BMW
Продажбите на BMW в Китай са намалели с 30%. Снимка: BMW

Години наред германските производители на автомобили разчитат на успеха в Китай, за да генерират големи печалби и да стимулират растежа. Но това сега се променя, след като известни западни марки се борят да задържат интереса на китайските клиенти, докато се борят със свиващия се пазарен дял и мрачните прогнози за продажбите.

Данните през последното тримесечие всъщност рисуват мрачна картина. Продажбите на BMW в Китай са намалели с 30%, на Porsche - с 19%, на Volkswagen - с 15%, а доставките на Mercedes - с 13%.

Въпреки че германските автомобили все още представляват 15 процента от продажбите в Китай, техният дял намалява, и то бързо. Преди пандемията те имаха 25 процента.

Китайските купувачи, които са преминали от немски марки, казват, че домашните автомобили са по-добре направени и имат повече функции. Те също така са значително по-евтини и предлагат подобна или в някои случаи много по-добра производителност спрямо европейските модели. 

Същевременно китайският производител на автомобили Chery Auto планира да започне пробни тестове на своите твърдотелни батерии (батерии с твърд електролит) през 2026 г. и да ги произвежда масово през 2027 г.

Ключови думи
BMW

Коментари

Няма коментари. Бъдете първия с коментар по темата.
Остави коментар:

Име:

Eл. поща:

Коментар:* (макс. 1000 знака)




Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.

Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/