Повечето от тях изглеждат модерни и днес
Когато се купува нова кола, обикновено едно нещо е сигурно: след няколко години тя ще бъде безнадеждно остаряла. В крайна сметка почти всички модели имат наследник в повечето случаи със същото име. Но има и изключения. Понякога кръвната линия спира с определен модел, което му дава вечна младост. Ето няколко от тези евъргрийни.
Alfa Romeo Mito
Alfa Romeo Mito е един от известните модели, който имаше само едно поколение, но с дългата си кариера от 2008 до 2020 г. се превърна в собствен наследник. Външният вид почти не се променяше през всичките тези години. Защото, докато този компактен автомобил с три врати първоначално беше странно висок и с изпъкнали фарове, пазарът непрекъснато се развиваше в тази посока. Дръзката външност на тази алфа ромео се оказа вечна и продължава да е модерна и днес.
Volvo C30
Volvo C30, представен през 2006 г., е хечбек с три врати, който навява спомени за Volvo 1800ES от 70-те години на миналия век. Багажникът на шведската кола обаче е много тесен. Всъщност това може би е единственото модерно Volvo с класическа форма.
Mazda CX-3
Не само хечбеците с три врати трябва да се справят без наследник, дори популярни кросоувъри имат тази съдба от време на време. Mazda CX-3 има само едно поколение. Не се продаваше зле, но производството беше спряно след седем години. Дали защото в багажника има място само за няколко кутии за пица и шест бутилки с бира? Или защото задната седалка е достатъчно широка само за двама възрастни? Никога няма да разберем. Това, което знаем, е, че новият базов кросоувър на Mazda вече е в по-високия сегмент и се нарича CX-30. Той със сигурност ще има наследник. Но ако искате подобен на SUV автомобил с вечна стойност, тогава CX-3 е вашата кола.
BMW i3
Електромобилите, които вече са нещо обичайно, също понякога се оказват без наследник. Просто погледнете Mitsubishi i-MiEV и неговите френски производни Citroen C-Zero и Peugeot I0n. Най-специалният пример обаче е революционното BMW i3. Въпреки че i3 беше доста противоречив и като дизайн и технология за едно класическо беемве, много фенове на марката ще предпочетат i3 пред това, което се предлага като електрически варианти в момента. И с право, защото i3 всъщност е център на иновациите и имаше много специални технологии, включително въглеродно тяло. BMW i3 продължава да е най-търсеният електрически автомобил на пазара втора ръка.
Audi A2
Всеки, който каже BMW i3, трябва да каже и Audi A2, защото и двете каросерии са много сходни. Въпреки че Audi излезе с A1 след A2, е трудно тези модели да се съчетаят като предшественик и наследник.
В края на краищата A2 беше, точно както i3 на BMW, истинска иновация в областта на пространството и използването на материали, където A1 е предимно Volkswagen Polo.
Освен това най-старите екземпляри са на почти 25 години.
Toyota iQ
Със Smart City Coupe, наречено по-късно ForTwo, Mercedes-Benz и Swatch пуснаха напълно нова концепция на автомобил точно преди началото на века. Не беше перфектно, ако се вярва на Toyota. Със своя iQ, който неслучайно се нарича така, японците съперничиха на второто поколение на Smart.
Smart имаше място само за двама души, в 30 сантиметра по-дълъг iQ можеше да се поберат четирима. От Toyota обаче пропуснаха едно нещо. Такъв Smart не беше изгодна сделка, японското желание да се докаже направи iQ доста скъп модел. Това доведе до разочароващи продажби и нямаше наследник. И все пак вече 15-годишният iQ е все още актуален. Просто погледнете най-новия Aygo X най-вече отпред.
Mercedes-Benz CLS Shooting Brake
Има и модели от по-високия клас без наследник. Сравнително скорошен пример е Mercedes-Benz CLS Shooting Brake. Това спортно комби беше налично между 2012 и 2018 г. и не получи следващо поколение.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/
Коментари