Във футбола всички първенства са разделени на два вида: топ 5 на европейските лиги, които се следят от целия свят, и местни, безинтересни турнири. Това беше преди Кристиано Роналдо да се премести в Саудитска Арабия, а Лионел Меси в САЩ. Как най-големите звезди на световния футбол от последните 20 години промениха отношението към първенствата, в които играят сега?
Да започнем с Кристиано Роналдо, който напусна Европа преди Меси. Португалецът се премести в Саудитска Арабия в началото на 2023 г. и веднага започна да носи пари в бюджета на Ал-Наср, като тениските му се продаваха по стотици на ден. Дори в рамките на страната пристигането на Роналдо се превърна във важно имиджово и маркетингово събитие - Саудитска Арабия повиши привлекателността си за туристите: до 2030 г. кралството планира да увеличи приноса на туризма към БВП от 3% на 10%.
Лионел Меси се премести в Щатите преди малко по-малко от година и още преди първия мач направи своя медиен принос към лигата - в деня на дебюта си Apple продаде 110 хиляди платени абонамента за MLS на Apple tv, 330% повече от предишния ден. Безумни цифри има и в поскъпването на билетите - тези за домакинските мачове на Интер Маями скочиха с 558%, а дори други клубове спечелиха от ефекта на Меси, защото цялата страна иска да види аржентинеца.
Роналдо и Меси са смятани за най-популярните футболисти в момента. Ал-Наср обаче е следван от няколко милиона повече потребители от Интер Маями в социалните мрежи.
В Саудитска Арабия португалецът е безспорен лидер в социалните мрежи, многократно изпреварващ всичките си конкуренти по отношение на последователи. Положението на Меси е същото, но сред всички американски спортни клубове Интер е едва на четвърто място.
Трябва да поговорим и за YouTube. Преди няколко седмици португалецът стартира собствен канал и веднага започна да чупи всички възможни и невъобразими рекорди. През първия час почти милион и половина души се регистрираха за него - първият рекорд. Вторият - 10 милиона абонати за 12 часа, за ден - 20 милиона души. И трите цифри са рекордни за платформата. За сравнение, каналът на най-популярния ютубър MrBeast спечели максимум 2,1 милиона абонати на ден. Той е основният конкурент на Роналдо, според самия футболист. Сега португалецът има 59,6 милиона абонати, MrBeast има 314.
Нови трансфери
Тук лигата на Роналдо е напред - голяма роля изиграха както самият португалец, така и баснословните пари, които Саудитска Арабия е готова да налее във футбола. Сега в първенството играят световни звезди - носителят на Златната топка Карим Бензема, Фабиньо, Малком и дори бившият съотборник на Меси в Барселона и ПСЖ Неймар. Поради притока на чуждестранни играчи в лигата, Ал Наср дори не е първи по трансферна стойност на играчи - клубът на Роналдо струва малко над 144 милиона евро и е едва трети след Ал Хилал (242,5 милиона евро) и Ал Итихад (163). .7 милиона евро)
MLS не е толкова богата лига, но също така може да се похвали с известни играчи. След Меси старите му приятели Луис Суарес, Жорди Алба и Серхио Бускетс, с които играха в Барселона, се преместиха в Маями. Има и много изгряващи звезди в лигата, към които се наблюдава повишен интерес от клубове в Европа поради увеличените цифри за гледане на лигата. В момента Интер Маями струва малко над 88 милиона евро - повече от всеки друг в шампионата, но все още по-евтин от Ал Наср.
В Саудитска Арабия португалският клуб е безспорен лидер, многократно изпреварващ всичките си конкуренти по отношение на абонати. Положението на Меси е същото, но сред всички американски спортни клубове Интер е едва на четвърто място, на второ място след клубове от НБА.
Лионел Меси
Лионел Меси
Социалните мрежи
YouTube
Трябва да поговорим и за YouTube. Преди няколко седмици португалецът стартира собствен канал и веднага започна да чупи всички възможни и невъобразими рекорди. През първия час почти милион и половина души се регистрираха за него - първият рекорд. Вторият - 10 милиона абонати за 12 часа, за ден - 20 милиона души. И трите цифри са рекордни за платформата. За сравнение, каналът на най-популярния YouTuber MrBeast спечели максимум 2,1 милиона абонати на ден. Той е основният конкурент на Роналдо, според самия футболист. Сега португалецът има 59,6 милиона абонати, MrBeast има 314.
Социалните мрежи
РЕКЛАМА – ПРОДЪЛЖЕНИЕ ПО-ДОЛУ
Нови трансфери
Тук лигата на Роналдо е напред - голяма роля изиграха както самият португалец, така и баснословните пари, които Саудитска Арабия е готова да налее във футбола. Сега в първенството играят световни звезди - носителят на Златната топка Карим Бензема, Фабиньо, Малком и дори бившият съотборник на Меси в Барселона и ПСЖ Неймар. Поради притока на чуждестранни играчи в лигата, Ал Наср дори не е първи по трансферна стойност на играчи - клубът на Роналдо струва малко над 144 милиона евро и е едва трети след Ал Хилал (242,5 милиона евро) и Ал Итихад (163). .7 милиона евро)
MLS не е толкова богата лига, но също така може да се похвали с известни играчи. След Меси старите му приятели Луис Суарес, Жорди Алба и Серхио Бускетс, с които играха в Барселона, се преместиха в Маями. Има и много изгряващи звезди в лигата, към които се наблюдава повишен интерес от клубове в Европа поради увеличените цифри за гледане на лигата. В момента Интер Маями струва малко над 88 милиона евро - повече от всеки друг в шампионата, но все още по-евтин от Ал Наср.
Какво казва статистиката?
Роналдо вече има 50 гола за Ал-Наср в 58 мача. През това време той успя да спечели една титла, като спечели клубната купа на арабските шампиони. Меси е отбелязал едва 20 гола досега, но аржентинецът има по-малко мачове - само 23. Легендите са изравнени по трофеи - миналото лято той спечели Купата на лигата с Интер Маями.
Между другото, отборите дори играха помежду си - в приятелска среща, в която саудитците победиха американците с резултат 6:0, но Роналдо не игра в мача, а Меси влезе като резерва.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/
Коментари