Ценовата война на китайския пазар взима нова жертва

22 December 2024
Георги Луканов
Седанът Jiyue 07. Снимка: Jiyue
Седанът Jiyue 07. Снимка: Jiyue

В голямата ценова война, която бушува на китайския пазар, мнозина няма да издържат. Особено по-малките, които нямат финансов ресурс.

Сега Jiyue е на ръба на несъстоятелността. Компанията едва успя да плати заплатите на служителите си през ноември, а за декември не е сигурно.

Jiyue обаче не е малък независим производител и се контролира от Geely с 65% (Baidu държи 35%). Но мощните акционери не са достатъчни, защото те очевидно имат други приоритети.

За Geely това е допълнителна марка с малко значение във вселената от 13 други, а технологичният гигант Baidu (интернет, изкуствен интелект) колите не са му първа грижа. Продажбите така и не тръгнаха. Въпреки пускането на седана 07, той се продава в по-малко от 3000 бройки на месец на конкурентен пазар. Jiyue не може да разчита на износ, тъй като Geely предпочита другите си марки за експорт.

Ключови думи

Коментари

Няма коментари. Бъдете първия с коментар по темата.
Остави коментар:

Име:

Eл. поща:

Коментар:* (макс. 1000 знака)




Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.

Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/