Минават поне 100 км само на ток, с тях китайските марки избягват митата в Европа
Мек хибрид, среден хибрид, пълен хибрид, plug-in хибрид, REEV... Хората се объркват с всички тези варианти на хибридни автомобили. Но това не е всичко. На пазара с голяма скорост навлизат и суперхибридите.
Това са усъвършенствани plug-in хибриди, които имат много по-големи акумулаторни батерии (около 20 kWh и повече), способни да осигурят висока автономност в електрически режим от над 100 км.
С този пробег само на ток се справяха и преди доста от по-скъпите хибриди като Mercedes GLC и C-Class, Range Rover и Range Rover Sport, новия MG HS или BMW 3 Series. Името “суперхибрид” обаче става все по-популярно през последните месеци като съществено развитие от концепцията за първото поколение plug-in хибридна кола, която така и не успя да се наложи достатъчно на европейския пазар със само 7,1% от продажбите, дори под електрическите (13,6%) и дизеловите (11,9%).
Цените на сегашните зареждащи се хибриди са високи и въпреки че бензиновият или дизеловият двигател гарантира нормална употреба на автомобила,
трябва да зареждате батериите често
и те на практика не гарантират особено голям електрически пробег. По този начин се обезсмисля наличието на електромотора и по-голямото тегло на колата.
Сега производителите налагат новата си идея за суперхибридите, които да имат значително по-голям пробег на ток, достатъчен за всекидневни градски преходи с нулеви емисии и наличие на голям резервоар и ДВГ с традиционното гориво, за дълги пътувания, които без проблем надхвърлят 1000 км с едно зареждане.
Всичко това се случва, ако използвате хибридите по правилния начин - когато излезете от вкъщи с пълен резервоар и 100% батерия,
карайте плавно, като се възползвате от регенеративното спиране
Нарастващото внимание върху плъгините и по-общо върху така наречените NEVs (New Energy Vehicles) е нещо, което китайските производители прилагат, за да разграничат както вътрешния пазар, без да се фокусират изключително върху електрическите автомобили, така и да преодолеят митата, наложени от ЕС само върху чисто електрическите коли. Те просто взимат опита от проектирането и производството на електрически автомобили, добавят бензинов двигател и са готови.
Някои китайски производители стигат и по-далеч чрез системата Supetmetanol Hybrid. Представена от марката Geely, тя добавя възможност за
захранване на двигател с вътрешно горене със смес от метанол и бензин с променливо съотношение,
като по този начин намалява емисиите и разхода на гориво.
В Европа Volkswagen пусна масово суперхибриди с обозначението eHybrid на модели като Golf, Tiguan, Tayron и Passat, всички с деклариран електрически пробег от повече от 100 км благодарение на 19,7 kWh нетна батерия. Значителен скок напред в сравнение с предишните поколения зареждащи се хибриди се разпростира и върху останалата част от VW Group, като например новата Skoda Kodiaq или Superb.
Терминът “суперхибрид” се отнася до по-голяма мощност на батерията не само по отношение на kWh, но и по отношение
на способността на колите да презареждат по-бързо
Като вземем за пример гореспоменатата гама Volkswagen eHybrid версията за променлив ток вече достига 11 kW, докато максималният пик при постоянен ток е 50 kW. Производителност, за която предишните поколения plug-in автомобили можеха само да мечтаят.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/
Коментари