На скорошна конференция Time100 в Ню Йорк, съизпълнителният директор на Netflix, Тед Сарандос, отговори на въпроса дали компанията му разрушава Холивуд с категоричното: „Не, ние спасяваме Холивуд."
Сарандос посочи, че успехът на Netflix е в дълбоката му ориентация към потребителя. „Ние се стремим да предложим съдържание по начина, по който хората искат да го гледат", обясни той, като подчерта промените в киноиндустрията. Сарандос отбеляза, че отслабващите печалби на боксофиса сигнализират, че зрителите предпочитат да гледат филми у дома, а не в традиционните киносалони.
Netflix обаче не игнорира напълно театралните прожекции. Компанията инвестира в кинотеатри като Bay Theater в Лос Анджелис и Paris Theater в Ню Йорк, но със специфична цел: да съхрани киноизживяването, а не бизнеса с киносалоните. Освен това Netflix прави ограничени прожекции на филми, които се борят за награди като „Оскар".
Сарандос подчерта важността на адаптацията в Холивуд: „Не бива да се вкопчваме в старите начини, по които индустрията иска зрителите да гледат филми. Трябва да се фокусираме върху това, което те желаят."
Също така, той отбеляза, че идеята за създаване на филми специално за киносалони е „остаряла" за повечето хора, макар че обича самите кина. Според него най-важното е качеството на съдържанието, а не платформата, на която то достига до аудиторията.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/
Коментари