Чудовището Мерилин Менсън - изнасилвания, “стая за лоши момичета”, нацистка фиксация

29 November 2021
Хортензия Маркова

Звездата превръща бивша вокална кабина в апартамента си в изолирана килия за психологически мъчения

Уорнър е бил майстор на различни техники за контрол, в началото с омайване вкарва жените в манипулативния си плен

Музикантът, срещу когото се водят дела за малтретиране, отрича обвиненията и се определя за жертва на “координирана атака”

Ласкателства, гръмки любовни признания и тъмен хумор. С това омагьосва жените в самото начало. Допуснат ли го до себе си, превключва на познатия модел, който в крайните си измерения включва бичуване, изрязване на инициали в кожата, принудително затваряне в “стая за лоши момичета”, изнасилване, физически и психически терор. Някои твърдят, че ги е карал да употребяват наркотици и алкохол, контролирал е навиците им за хранене и сън и ги е държал в плен емоционално и физически, докато не се подчинят на волята му. Ако пожелаят да го напуснат, той ги заплашва, че ще се самоубие или, по-лошо, че ще убие тях.

Такава картина на чудовището Брайън Уорнър, по-известен като Мерилин Менсън, рисуват неговите обвинители в съда и извън него. Повече от 55 източника, които са познавали музиканта в различни моменти от живота му, свидетелстват пред Rolling Stone за тъмната страна на Уорнър, срещу когото през февруари започна разследване и бяха заведени граждански дела за сексуално, физическо и психологическо насилие.

В съдебни документи и изявления на неговия адвокат Менсън отрича, че е извършил сексуално насилие или е малтретирал някого. Твърди, че е жертва на “координирана атака” на бивши партньори и сътрудници, които “цинично и нечестно се стремят да монетаризират и експлоатират движението #MeToo” и използват като свои оръжия факти, за които той настоява, са били изцяло консенсусни отношения.

В същото време са шокиращи разкритията и изводите, които излизат около скандалните обвинения срещу Уорнър, според разследване на Rolling Stone.

Неговият модел на предполагаемо малтретиране на жени предхожда славата му и започва от детството му. Самият музикант описва своята връзка с майка си в история за първата си корица за списанието през 1997 г. с думите “странна... защото беше някак обидна, но от моя страна”. В мемоарите си той признава, че веднъж е нападнал майка си с бутилка парфюм, когато смятал, че е изневерила на баща му. Атака, която оставя белези на жената, която го е родила.

Тим Вон, който казва, че е бил приятел с Уорнър в началото на 90-те, си спомня, че той често е ругаел и крещял на майка си. Веднъж дори я преследвал по коридора със стойка за микрофон. Когато Вон го пита: “Какво, по дяволите, става с теб?”, получава отговор: “Кучката винаги влиза в най-лошите моменти”.

Отново в своите мемоари Менсън признава за злоупотреба с жена, която нарича “Нанси”, още в началото на кариерата си. Като част от свои сценични изпълнения той я държи на каишка и я бие - “за да изтъкна мнение за нашето патриархално общество, разбира се, не защото ме пали да влача оскъдно облечена жена по сцената”. Музикантът също така твърди в книгата, че заедно с негов колега са планирали да убият “Нанси”, преди да променят решението си. Потърсена по телефона, “Нанси” отказва коментар.

Предполагаемите му същински сексуални злоупотреби датират поне от началото на 90-те години. Поне трима души, които обясняват, че са били приятели на Менсън по онова време, твърдят, че той им е показал свои сексуални срещи, които е заснел на видео.

“Брайън пусна клип компилация от всяко момиче, което някога е взел в гримьорната си за свирка - обяснява Ръсел Вон. - Той се гордееше с това.”

За Уорнър чест източник на черен хумор е темата за изнасилването.

В мемоарите си от 1998 г. той описва “шегата” с жена заедно с бившия член на групата Джорди Уайт, на която казва: “Ще те изнасилим на паркинга и след това ще те смажем под собствената ти кола”.

На концерт през 2009 г. музикантът пък крещи на тълпата: “Когато се смеете, след като сте я чу*али, това не е изнасилване”.

“Преди дори да имам връзка с него, той говори за това как ще ме изнасили”, свидетелства в своята жалба срещу Уорнър актрисата Есме Бианко (Рос в “Игра на тронове”).

Едно от най-зловещите разкрития около тъмната страна на Менсън е, че според редица източници той е имал стая, в която е изтезавал жени. Певецът превръща бивша вокална кабина в апартамента си в това, което той самохвално нарича “стаята на лошите момичета”. Място, което няколко души сега описват като изолирана килия, използвана за психологически мъчения. Той често държал приятелките си там часове наред.

Актрисата и модел Ашли Морган Смитлайн, завела също дело срещу Уорнър, разказва пред Rolling Stone, че той многократно я е принуждавал да остане в това пространство, което било с размерите на съблекалня на универсален магазин.

Ашли Морган Смитлайн
Ашли Морган Смитлайн

“В началото той го кара да звучи готино. После го прави да звучи много наказателно. Дори и да крещях, никой нямаше да ме чуе. Първо се бориш, а той се наслаждава на борбата. Научих се да не се боря, защото това му даваше онова, което искаше. Просто отивах някъде другаде в главата си.”

Менсън заклейми обвиненията на Смитлайн срещу него като лъжи.

Почти всички жени, които го разобличават като насилник, описват началото на връзките си с него като изпълнени с комплименти и страхотни жестове. “Любовно бомбардиране” - това е неговата тактика на омайване, вкарвайки обекта на интереса си в манипулативен обръч за бъдещ контрол.

Музикантът бил казал на Смитлайн: “Аз съм единственият, който те разбира”, а пред модела Сара Макнийли, друга негова обвинителка в съда, заявил, че я обича, една седмица след като започнали да се срещат.

“Той искаше да започна да избирам сватбени рокли - спомня си Макнийли. - Искаше да има бебе. Никога не съм имала връзка като тази, защото всичко беше фалшиво.”

Говорейки от собствения си опит, китаристът Роб Холидей пък настоява, че Менсън винаги е бил джентълмен извън сцената и “е сладък неразбран изгнаник”.

Сара Макнийли
Сара Макнийли

Само че в своите разкази за тяхната връзка Смитлайн твърди, че Уорнър я е душил, хапал, издълбал инициалите MM на бедрото й, изгорил я без съгласие “за [негово] сексуално удовлетворение” и я е изнасилил няколко пъти. Бианко също изтъква в иска си, че взаимоотношенията им включвали кошмарен модел на тласкане към наркотици, постоянно наблюдение, физическо и сексуално насилие.

Към тях се включва с болезнени признания и бившата асистентка Ашли Уолтърс, която твърди, че Менсън я е предложил на приятелите си, насърчавайки я да ги “удовлетвори по какъвто начин пожелаят”.

Анонимна жена (идентифицирана в съдебните документи като Джейн Доу) свидетелства, че Уорнър я е изнасилил, казвайки, че тя го е “подлудила”. След посегателството, докато стои на прага, той й казал: “По дяволите, никога повече не ме карай да ти правя това”. След предполагаемото нападение музикантът заплашва да я убие, казвайки, че може да се размине с вина за нейното убийство, защото тя е “никой”, а той е знаменитост, която има контакти с полицията.

Освен всичко Менсън, изглежда, има странна нацистка фиксация. Много обвинители твърдят, че интересът му към Третия райх е притеснително дълбок.

Когато Уорнър кани репортер на Rolling Stone в дома си през 2015 г., той показва неизползван контейнер с “Циклон Б” - газа, използван от нацистите, за да убиват евреи по време на Холокоста.

Бианко разказва, че музикантът “я е бил с камшик, за който г-н Уорнър казал, че е използван от нацистите”, а Смитлайн помни, че той “изискал [тя] да закупи толкова нацистки сувенири, колкото може да намери”.

Бивши негови колеги споделят, че той е можел да злоупотребява и с членовете на групата си и служителите си. Уорнър е бил майстор на различни техники за контрол като например не се е свенил да моли служителите, приятелките и привържениците си да се наблюдават едни други и да му съобщават за всяка мръсотия.

С нарастването на напрежението в групата представянето на лейбъла от 1996 г. се превръща в насилие, когато Уорнър напада със стойката си за микрофон барабаниста Кенет Уилсън, изпращайки го в болница. Представител на певеца коментира за този и друг инцидент: “Важно е да се отбележи, че въпросните събития се случиха на сцената по време на рокендрол шоу”.

През октомври 2020 г. около половин дузина обвинители, включително Ашли Морган Смитлайн, Есме Бианко, Ашли Уолтърс, Сара Макнийли и актрисата и звезда от “Западен свят” Евън Рейчъл Ууд, се срещнаха в Лос Анджелис. Някои от жените се познаваха, други бяха непознати, но споделяха едно - тъмното присъствие на Мерилин Менсън в своя живот.

Евън Рейчъл Ууд
Евън Рейчъл Ууд

Приблизително три месеца по-късно Ууд, която бе сгодена за Уорнър, го обвини по име няколко години след като тя призна, че е била жертва на домашно насилие, но без да посочва самоличността на предполагаемия си насилник. Вече стана ясно, че това е нейният бивш годеник.

“Той започна да ме подстригва, когато бях тийнейджър, и ужасно ме малтретираше в продължение на години - споделя актрисата в инстаграм. - Името на моя насилник е Брайън Уорнър, известен на света още като Мерилин Менсън. Тук съм, за да разкрия този опасен човек и да извикам многото индустрии, които са му позволили да съсипе повече животи.”

Уолтърс, Смитлайн и Макнийли са сред няколко жени, които излязоха публично с обвинения срещу Уорнър в същия ден с Ууд. И така започнаха да говорят за чудовището, което са срещнали.

Ключови думи

Коментари

Няма коментари. Бъдете първия с коментар по темата.
Остави коментар:

Име:

Eл. поща:

Коментар:* (макс. 1000 знака)




Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.

Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/