Пътуването с електрическо летящо такси може да бъде също толкова евтино, колкото возенето с микробус, заявиха от британската компания "Въртикъл аероспейс" (Vertical Aerospace), цитирана от ДПА.
Компанията допълни, че очаква продуктите ѝ първоначално да бъдат насочени към летищни трансфери на пътуващите първа класа с различни авиокомпании, но впоследствие да се развият и да станат "много достъпни", след като производството нарасне.
Базираната в Бристол компания се надява да получи регулаторно одобрение за своите електрически летателни превозни средства с вертикално излитане и кацане (eVTOL) до края на 2026 г., като търговските полети ще започнат на следващата година.
Британската фирма започна наскоро наземни тестове на най-модерния си прототип, наречен "Ви Екс Фор" (VX4).
Главният технологичен директор на "Въртикъл аероспейс" Майкъл Червенка вярва, че технологията ще позволи по-бързи и по-чисти пътувания на къси разстояния в сравнение с автомобилния или железопътния транспорт.
"Имаме превозно средство, което може да лети много пъти на ден, може да превозва много пътници, нуждае се от много малко поддръжка и е много ефективно. Вече, без да се нуждаем от много фантастични нови технологии, потенциалът е това возило да струва приблизително колкото наемането на "Юбър" (Uber). Нашите клиенти ще определят цените (за пътуванията)", допълни още той в интервю.
Според него пътуванията с електрически летателни превозни средства с вертикално излитане и кацане ще летят на по-малко от 160 километра разстояние и вероятно ще бъдат в три категории: летищни совалки, между места с "пропуски в наземния транспорт", като например между Манчестър и Лийдс, и пътувания за разглеждане на забележителности.
През март месец бившето консервативно правителство на страната публикува план за бъдещето на летенето, който включва амбиция за пилотирани полети с електрически летателни превозни средства с вертикално излитане и кацане във Великобритания до 2026 г. и безпилотни полети до 2030 г.
Червенка каза, че самолетът ще има няколко предимства пред хеликоптерите.
"Хеликоптерът е изключително скъп", каза той. "Всички знаем някои от предизвикателствата пред безопасността, пред които са изправени хеликоптерите. Те са доста шумни, а и да не говорим за въздействието върху околната среда. Имаме невероятната възможност посредством електрификацията да заменим много сложна, скъпа механична система, която може да се поврежда често, с поредица от електрически двигатели и батерии", допълни още главният технологичен директор на компанията, пише БТА.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/
Коментари