До два месеца ще трябва да се плащат
Безнаказаността за нарушения, извършени в чужбина от европейските шофьори, е към своя край. Държавите - членки на ЕС, се споразумяха да обменят все повече информация.
Досега извършването на нарушение в чужбина на практика не носеше почти никакви последствия. Вярно е, че много българи получават глоби по пощата от много западни страни като Германия и Испания при заснети нарушения (най-вече превишена скорост), но плащането на глобите е повече на доброволни начала. Защото
няма механизъм българин да понесе съответната санкция, ако не я плати, освен ако не бъде спрян за проверка
в същата държава и полицаите видят, че има акт или фиш за плащане.
Защото малко европейски държави бяха сключили споразумение за обмен на информация. Разбира се, от 2015 г. има директива за трансграничен обмен на информация за шофьори, които извършват нарушение. Но досега това правило рядко се прилагаше, тъй като процедурите за възстановяване на шофьори, които отказаха да платят, бяха тромави и скъпи.
Резултатът е, че 40% от пътните нарушения, извършени в чужбина, остават ненаказани, според данни на Европейския парламент.
“Почти всички нарушения, за които нарушителите са отказали да платят финансовите санкции, са останали без действие, реално изпълнените санкции са основно на базата на доброволни плащания”, признават официално и от Европейската комисия.
Евродепутатите решиха да затегнат контрола и да засилят сътрудничеството между държавите членки около този проблем с пътната безопасност. Защото безнаказаността естествено
насърчава шофьорите да нарушават отново и отново
правилата на движение.
Отсега нататък новите правила, които ще бъдат въведени в рамките на максимален период от 30 месеца, предвиждат националните органи, чиито граждани са засегнати от престъпление, извършено в друга държава от ЕС, да отговарят на исканията незабавно или след два месеца след изпращане на информацията.
Това правило беше прието от Европарламента с много голямо мнозинство.
Докладчикът на Европейския парламент Косма Злотовски посочи, че за да повишат пътната безопасност, страните от ЕС трябва да си сътрудничат и да имат ефективни инструменти за наказване на нарушителите на чуждестранните закони за движение.
Нарушителите вече няма да имат извинение, тъй като срокът ще бъде строг,
а майчиният им език ще бъде използван, за да ги уведоми за нарушението
Европа сама ще се справи с изпращането и събирането на глобите и няма да използва частни компании, за да избегне случаи на изтичане на данни и измами.
Освен това Парламентът се възползва от възможността да разшири списъка с престъпления, които ще бъдат преследвани. Досега се наказваха предимно само превишена скорост, шофиране в нетрезво състояние и преминаване на червен светофар.
Депутатите добавиха и неспазване на дистанцията за безопасност, опасно изпреварване, неправилно паркиране, пресичане на непрекъсната линия, шофиране в грешна посока и платно, използване на аварийната лента и движение с претоварено превозно средство.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/
Коментари