Обезпокояващ доклад на американски регулатор разкри, че социалните мрежи ни шпионират в небивала крайност

21 September 2024
MenTrend.bg
СНИМКА: Фрийпик
СНИМКА: Фрийпик

Всички предполагахме, че големите технологични и медийни компании ни наблюдават. Знае се, че тe извличат данни за потребителите и имат неадекватни политики за това как се използват те. Сега нов доклад на американската Федералната търговска комисия (ФТК) обвинява тези фирми за социални медии и видео стрийминг, че шпионират потребителите до обезпокояваща крайност.

В анализа са взети предвид практиките за събиране и използване на данни от компании като Meta, YouTube, X Corp (бивш Twitter), ByteDance (TikTok), Amazon (притежава Twitch), Snap Inc (Snapchat), Discord, Reddit и WhatsApp. Той установил, че всички тези корпорации събират огромни количества потребителски данни и не правят достатъчно, за да защитят неприкосновеността на личния живот на потребителите, особено на децата и тийнейджърите.

„В доклада се посочва как компаниите за социални медии и видео стрийминг събират огромно количество лични данни на потребителите и печелят от тях милиарди долари годишно", заяви председателят на ГТК Лина М. Хан.

ФТК призовава за по-строги закони и по-добри практики от страна на тези компании.

"Изглежда, че нещата са стигнали дотам, че дори потребителите са се примирили с факта, че доброволно предават личната си информация и се отказват от неприкосновеността на личния си живот онлайн, като се регистрират в платформи за социални медии", отбеляза Хан.

ФТК иска да се въведат ограничения за това колко данни могат да събират компаниите и колко дълго могат да ги съхраняват, по-ясен контрол за поверителност за потребителите и по-силна защита за децата. Не е ясно дари докладът на американската комисия ще има някакви последици върху сициалните мрежи в близко бъдеще.

Коментари

Няма коментари. Бъдете първия с коментар по темата.
Остави коментар:

Име:

Eл. поща:

Коментар:* (макс. 1000 знака)




Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.

Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/