Единственото нещо, което европейските мита за внос на китайски електрически автомобили постигат е, че китайците все повече изнасят возила с вътрешно горене за Европа.
Данните за европейските продажби от Dataforce, публикувани от Automotive News Europe, показват, че 64 процента повече китайски автомобили са били продадени в Европа през февруари, отколкото година по-рано. На Стария континент са пласирани 38 902 китайски коли, което увеличава пазарния дял на китайските марки от 2,5 на 4,1 процента.
Поради митата много китайски производители на автомобили все повече предлагат автомобили с двигатели с вътрешно горене. По специално бензинови модели и plug-in хибриди, които все още не подлежат на допълнителни мита. Така, че ръстът от 64 процента се дължи изцяло на моделите с бензинови мотори, защото китайските електромобили всъщност отбелязват спад от 3,4 процента в продажбите спрямо миналата година.
Китайските марки в момента се справят особено добре с plug-in хибридите, които "намериха" 4744 европейски купувачи през февруари, което е 321 процента повече от 2024 г. Automotive News цитира BYD Seal U като пример, тъй като тази кола се предлага както като електрическа, така и като плъгин хибрид. Напълно електрическият вариант е продаден в 519 екземпляра, а плъгин хибридът в цели 2281 бройки.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/
Коментари