Проучване, базирано на официалните баланси на 30-те най-големи автомобилни компании в света и данни от компанията Jato Dynamics, поставя Ferrari на върха на рентабилността. Италианската марка постигна оперативна печалба от 1,88 милиарда евро с общи приходи от 6,68 милиарда. Марката от Маранело печели невероятните 136 671 евро на продадена кола, с 16% повече от предходната година.
Изненадата в класацията е доходността на Suzuki. Японската компания се изкачи до трето място, точно зад Porsche, благодарение на значително увеличение на оперативния марж, който преминава от 8,48% през 2023 г. на 10,30% през 2024 г. Този успех показва, че производителите на масово произвеждани автомобили също могат да реализират значителни печалби.
От другата страна гигантът Stellantis претърпява драстичен спад в рентабилността. Оперативният марж на автомобилната група падна от 11,81% на 2,35%, което се изрази в печалба от едва 656 евро на продаден автомобил, с 82% по-малко от 2023 г. Заедно със Stellantis, Porsche, BMW, Mercedes-Benz и Nissan също отбелязаха намаление на оперативния марж през последната година.
Ferrari води с изключителна рентабилност, изпреварвайки далеч преките си конкуренти за всяка продадена кола. След италианската марка Porsche е на солидното второ място с 18 142 евро на продадена кола. Mercedes (5692 евро) и BMW (4693 евро), макар и с високи маржове, отчитат намаление през миналата година , както и Tesla (3081 евро).
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/
Коментари