Citroen C5 Aircross - в името на комфорта

25 October 2023
Георги Луканов
Citroen C5 Aircross е с 23 мм клиренс. Снимки: Георги Луканов
Citroen C5 Aircross е с 23 мм клиренс. Снимки: Георги Луканов

Хибридът е способен да мине 55 км само на ток

Прословутото меко ситроенско окачване, тип “летящо килимче”, което абсорбира по един необикновен начин повечето неравности по пътя, е отличаваща черта и при обновения вариант на Citroen C5 Aircross. Това е един класически семеен кросоувър, който се предлага с бензинов двигател, дизелов (все още) и във версия плъгин хибрид, която и тествахме.

Кросоувърът е с леко модернизирана физиономия в 3D стил с интересни LED светлини отпред, както и отзад. Дългият малко над 4 метра автомобил, макар да не е истински SUV с 4х4 задвижване, притежава 23 мм клиренс, което сериозно помага при каране извън асфалтов път.

Както и при други ситроени силата му обаче не е в офроуд приключенията, а в комфортните семейни пътувания. Багажникът е с приличен обем от 580 до 720 литра и в диапазона 460 - 600 литра при плъгин хибрида.

Citroen C5 Aircross разчита на общо 225 коня, като при всички съвременни зареждащи се хибриди се отличава с тих, но уверен спринт от място. Бензиновият двигател е с мощност 180 к.с., а електромоторът е с нелошите 110 коня. С помощта на този капацитет екоситроенът може да измине 55 км само на ток, което е реален пробег от 40 км - достатъчно за всекидневно каране в градски условия без капка бензин. Батерията може да се понапълни за 2 часа със 7,4 киловата зарядно.

Системата може да работи в различни режими. При “брейк” спирачната енергия дава по-голям пробег, за разлика от спортния, което е нормално.  

Окачването на френския автомобил използва хидравлични ограничители, които придават прословутото  усещане за “летящо килимче”. Благодарение на това колата трудно се подава на странични сили при бързо каране или спиране. Задното окачване е многозвенно, което също допълнително стабилизира колата.

Окачването Progressive Hydraulic Cushion с хидравлични амортисьори дебютира при фейслифта на C4 Cactus и има основателни претенции, че връща компанията в дните, когато колите с двойни шеврони бяха известни с това, че се “плъзгат” над неравностите по шосето.

Благодарение на двойните стъкла и допълнителната звукоизолация, натъпкана в двигателния отсек, автомобилът запазва и така търсеното спокойствие.

Мекотата на возене идва и от седалките, които са направени от различен тип пяна. Добавен е 15 мм допълнителен слой. Комфортът е окей и отзад. Креслата са самостоятелни и може да се местят с 15 мм назад и напред, както и леко да “полягат”.

Този ситроен е с 12,3-инчов цифров инструментален дисплей, който замества конвенционалните аналогови циферблати и позволява допълнителна информация да се показва точно в пряката линия на видимост на водача, като например навигационните карти.

Всички модели вече включват десетинчов централен инфо развлекателен сензорен екран с интегрирана сателитна навигация.

Цифровите прибори са добре видими.
Цифровите прибори са добре видими.

DAB и Bluetooth са стандартни, а системата също така има съвместимост с Apple CarPlay и Android Auto.

Екранът също така има контроли за основни функции като климатика, въпреки че за предпочитане е те да се управляват от добрите стари пластмасови копчета, защото те са по-малко разсейващи при шофиране.

Отпред C5 Aircross има много пространство във всички измерения. Видимостта от шофьорската седалка е много добра. Това е едно от другите добри оръжия на Citroen в неговия непримирим поход за комфорт. Воланът е класически, материалите са сравнително добри и меки. Има и полезна за здравето система за пречистване на външния въздух.

Част от физическите бутони са запазени.
Част от физическите бутони са запазени.

Колата разполага с ниво на автономност 2 и круиз контрол. 360-градусов поглед около автомобила също е налице.

C5 Aircross идва стандартно с множество помощни средства за водача, включително Highway Driver Assist, който позволява на автомобила да следва колата отпред на магистрала, включително да го спира автоматично в задръстване. Налична е и разширена система за разпознаване на пътни знаци, която гарантира, че никога няма да пропуснете предупреждение или знак за ограничение на скоростта, тъй като те се показват на дисплея пред шофьора.

Кросоувърът е с променена предница.
Кросоувърът е с променена предница.

Ключови думи

Коментари

Няма коментари. Бъдете първия с коментар по темата.
Остави коментар:

Име:

Eл. поща:

Коментар:* (макс. 1000 знака)




Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.

Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/