Екипите за пътна помощ при повреда на германския автомобилен клуб ADAC е извикан повече от 3,6 милиона пъти миналата година. Това е поредното увеличение спрямо предходната година. Броят на повреди, включващи електрически автомобили, се е увеличил с 46 процента поради нарастващия им брой, но не в същата степен, както броят на автомобилите в експлоатация (97 процента).
Оказва се, че електромобилите са по-малко податливи на повреди от двигателите с вътрешно горене на същата възраст. Сред колите на възраст от две до четири години двигателите с вътрешно горене се развалят два и половина пъти по-често от електрическите. Процентът на повреди при двигатели с вътрешно горене през годината на повреда 2024 г. е 9,4 повреди на 1000 автомобила, докато при електрическите е 3,8.
Автомобилният клуб анализира данните за повреди на общо 159 моделни серии. Миналата година няколко модела на Toyota, които преди бяха смятани за надеждни, се оказаха податливи на дефекти. Моделът с най-висок процент на повреди е Toyota C-HR, регистриран за първи път през 2020 г., с 63,1 повреди на 1000 автомобила. Но RAV4, Yaris и Yaris Cross също привлякоха вниманието на "Жълтите ангели". Проблемите с класическия акумулатор е най-честата причина. Toyota вече отговори, като достави нови, по-мощни батерии.
Два двигателя с вътрешно горене на Mini (0.3) и Audi A4 (0.4) се представиха най-добре сред двегодишните автомобили. Най-добрият електрически модел е Tesla Model 3 (0.5). Общо дванадесет модела имаха индекс на повреда по-малък от 1. В допълнение към споменатите модели на Toyota (Yaris Cross 40.0; Yaris 29.2; C-HR 16.4; RAV4 18.4), електрически автомобил също привлече отрицателно внимание - високата податливост на повреда на Hyundai Ioniq 5 (22.4) се дължи на проблеми с интегрираното устройство за управление на зареждането (ICCU) и вече доведе до изтегляне от Федералната служба за автомобилен транспорт.
Както и през предходните години, дефектиралата стартерна батерия остава основната причина за авариите. 44,9 процента от всички повреди, за които ADAC е призован миналата година, се дължи на изтощен акумулатор. При електрическите автомобили процентният дял на стартерната батерия в степента на повреда е по-висок с 50,5 процента, отколкото при колите с двигател с вътрешно горене (44,6%).
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/
Коментари